۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
پ.ک.ک در گزارش ویژه پلیس اروپا

سرویس جهان- بر اساس گزارش سالانه پلیس اروپا (یوروپل)، حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک، در خاک اروپا هر ساله مبالغ زیادی کمک مالی جمع آوری می کند و در عملیات های نظامی خود علیه دولت ترکیه به این کمکها وابستگی زیادی دارد.

به گزارش کردپرس، پلیس اتحادیه اروپا یا یوروپل در گزارش سالانه فعالیت خود تحت عنوان مبارزه با تروریسم، حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک را از جمله گروههای فعال در خاک اروپا توصیف کرده است. بر اساس این گزارش، پ.ک.ک در کشورهای عضو اتحادیه اروپا روی جمع آوری کمک های مالی و عضو گیری برای انجام عملیات علیه دولت ترکیه در داخل خاک این کشور و دو کشور عراق و سوریه متمرکز است.

این گزارش از بازداشت حداقل 5 نفر در خاک اتحادیه اروپا به اتهام وابستگی به پ.ک.ک در سال گذشته خبر داده است.

پلیس اروپا دو دلیل اقدام هواداران پ.ک.ک در خاک اروپا برای جمع آوری کمک مالی به این گروه را نگرانی از وضعیت جسمانی عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک و ادامه اقدامات نظامی میان پ.ک.ک و دولت ترکیه دانسته است.

یوروپل همچنین از همگرایی چپ های اروپا با پ.ک.ک و مسئله کردها بویژه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه و حتی مشارکت آنها در عملیات نظامی کردهای سوریه ابراز نگرانی کرده است.

یوروپل از جمله اقدامات تبلیغی پ.ک.ک در خاک اروپا را لابی گیری برای آزادی عبدالله اوجالان، خارج شدن این گروه از لیست گروههای تروریستی و ایجاد یک کیان مستقل تحت کنترل پ.ک.ک دانسته است.

کد خبر 2757183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha