توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال در کردستان

سرویس کردستان-معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: طرح اشتغال زایی و کمک به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال تحت پوشش نهادهای حمایتی در استان اجرا می شود.

به گزارش کرد پرس، منصور بیننده گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال غیر تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح مشترک این نهاد و وزارت کشور بوده که در حال اجرا است.

وی افزود: در قالب این طرح از طریق پرداخت تسهیلات بلاعوض با سرانه ۳۰میلیون تومان به راه اندازی و ایجاد طرح اشتغال خرد خانگی برای زنان سرپرست خانوار شناسایی شده کمک خواهد شد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، سهمیه استان در راستای اجرای این طرح را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و اظهار کرد: این تعداد از طریق مراکز نیکوکاری تحت نظارت این نهاد در شهرستانهای تابعه شناسایی شده اند.

بیننده ادامه داد: بعد از وضعیت سنجی و توان سنجی این زنان، اطلاعات مربوط به خانواده آنان در سامانه مربوطه ثبت و برای هر یک از آنان پرونده فیزیکی تشکیل داده شد.

وی یادآور شد: در نخستین مرحله پنج میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شده و برای ۱۸۷ نفر از این زنان لوازم مورد نیاز اشتغال زایی تهیه و توزیع شده است.

کد خبر 2757186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha