بهره برداری از ١٣٧ طرح بخش کشاورزی در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از بهره‌برداری ١٣٧ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی استان با ۵۳۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری، خبر داد.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ خسرو شهبازی در آیین بهره برداری نمادین از این طرح‌ها که در سردخانه پنج هزار تنی نگهداری میوه واقع در مسیر جاده بالانج ارومیه برگزار شد، افزود: بخش عمده اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی شامل سرمایه‌گذاری مردمی و ۵۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی و ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.

او با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک‌هزار و ۲۳۲ طرح اشتغال‌زایی می‌شود، اضافه کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار از عواید این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

شهبازی ادامه داد: این طرح‌ها به صورت عمده در بخش‌های مختلف تولیدات گیاهی و دامی، صنایع تبدیلی، تکمیلی و آب و خاک آماده بهره‌برداری شده است.

تاکید کرد: همچنین ۱۱۰ پروژه از مجموع ۱۳۷ پروژه افتتاح شده بخش کشاورزی استان، در زیربخش مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار هزینه شده بیش از ۳۸۳ میلیارد ریالی است که ۸۲۱ فرصت شغلی پایدار، ۵۲۱ مورد تثبیت اشتغال داشته و سه هزار و ۷۰۰ خانوار از عواید آن برخوردار خواهند شد.

رییس جهاد کشاورزی گفت: این پروژه‌ها شامل اجرای ۹۶ طرح انواع سامانه‌های نوین آبیاری با مجموع مساحت ۲ هزار هکتار و اعتبار هزینه شده ۱۳۲.۴ میلیارد ریال، چهار طرح انتقال آب با لوله، یک طرح پوشش بتنی کانال و ۹ طرح مرمت و بازسازی قنوات در بیشتر شهرستان‌های استان است.

شهبازی اضافه کرد: از مجموع این ۱۳۷ طرح، ۱۰ مورد نیز در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با اعتبار هزینه شده چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این پروژه‌ها شامل یک واحد سردخانه، سه واحد بسته‌بندی میوه تازه، یک واحد بسته‌بندی غلات و حبوبات، یک واحد تولید پوره میوه، یک واحد تولید اسانس و عرقیات گیاهی، یک واحد کشتارگاه دامی با ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن در سال و ۲ واحد خوراک دام و طیور در شهرستان‌های ارومیه، پیرانشهر، نقده و شاهین‌دژ است.

شهبازی افزود: پنج پروژه هم در زیربخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار هزینه شده ۳۵۹ میلیارد ریال است که ۱۵ فرصت شغلی ایجاد کرده و ۱۱ خانوار از آن بهره مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: این پروژه‌ها شامل واحد پرواربندی گوساله و پرواربندی بره، ۲ واحد پرورش مرغ گوشتی و یک واحد کارگاه موم آج کنی در شهرستان‌های مهاباد و شاهین‌دژ است.

کد خبر 2757188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha