مهارت آموزی مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: مهارت آموزی مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش کرد پرس، طالب محمدی گفت: دانش آموزان متوسطه پسرانه کار دانش خاص نوآوران شهرستان سنندج در دومین نمایشگاه خوداتکایی مدارس استان در رشته مصنوعات چوبی و ویترای حائز رتبه برتر شدند.

وی با بیان اینکه در دو غرفه این نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان با نیاز ویژه شهرستان سنندج به نمایش گذاشته شد، مهارت آموزی را از بهترین کارها برای دستیابی به اشتغال مطمئن دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه دانش آموزان آثار و دست سازه های خود را در زمینه های مختلف هنری و فنی به نمایش گذاشته اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هدف از حضور دانش آموزان مراکز متوسطه استثنایی در این نمایشگاه را ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد پیوند میان دانش آموزان با نیازهای ویژه و عادی عنوان کرد و افزود: این دانش آموزان دارای توانمندی های زیادی هستند که با فراهم شدن امکانات و بستر مناسب می توانند بر محدودیت های خود غلبه کنند.

محمدی ادامه داد: خودباوری و خوداتکایی از محوری ترین اصول تربیتی دانش آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش آموزان مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، یادآور شد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تأمین زندگی و اداره خانواده خود را داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت آموزی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر، بیان کرد: مهارت آموزی، استعدادیابی و تقویت مهارت های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش و پرورش می تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

محمدی با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، گفت: همواره تلاش بر این است که بسترهای لازم برای آموزش مهارت های حرفه ای به دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.

کد خبر 2757240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha