فرآوری بلوط بصورت نیمه صنعتی در روستاهای ایلام آغاز شود

سرویس ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست هماهنگی برای فرآوری بلوط گفت: فرآوری بلوط بصورت نیمه صنعتی در روستاها آغاز شود و به تدریج، این طرح فراگیر و اشتغالزایی قابل توجهی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهریار عباسی گفت: تعاون روستایی استان تجهیزات خط تولید نیمه صنعتی برای فرآوری بلوط را برای متقاضیان با استفاده از محل تسهیلات تبصره ( ۱۶) خریداری کند و درصورت فرآوری بلوط، مواد اولیه تامین و زنجیره ارزش راهبردی آن در استان تکمیل می شود.

وی بیان داشت: به موازات پیشرفت این طرح، مراکز علمی از نظر آزمایشگاهی موارد استفاده بلوط را مورد بررسی و بعنوان یک طرح تحقیقاتی اثرات بیولوژیکی آن مشخص و نتایج آن اعلام کنند.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: کمبود سالن در شهرستان‌ها برای فرآوری نداریم در ابتدا نیازمند ایجاد یک الگو و نیاز به خرید چندین دستگاه برای فرآوری داریم و باید الگویی مشخص ایجاد و بر اساس آن الگو عمل کنیم.

عباسی با بیان اینکه یافته‌های علمی برای فرآوری بلوط طرح را پایداری و تحکیم می بخشد، گفت: این طرح در ابتدا بصورت پایلوت اجرا شود و به موازات پیشرفت طرح، مطالعات علمی نیز انجام می شود.

کد خبر 2757244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha