اعتراض نظام صنفی کشاورزان به برخوردار بودن قروه

سرویس کردستان- رئیس نظام صنفی کشاورزان قروه از اعتراض به برخوردا شناختن شهرستان و ارسال نامه به دیوان عدالت اداری و درخواست ابطال مصوبه مدنظر گفت.

«ابراهیم ضیایی» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس با اشاره به آسیب خارج کردن قروه از لیست مناطق محروم، بیان کرد: خارج کردن شهرستان قروه از لیست مناطق محروم در حالی صورت گرفته که نه تنها این شهرستان برخوردار نیست بلکه روز به روز بر محرومیت آن اضافه می شود. در واقع از دلایلی که قروه را جزو مناطق برخوردار شناخته اند وجود معدن طلا و معادن سنگ و رشد مراکز تجاری و... عنوان کرده اند؛ دلایلی که هیچ سودی را به مردم نمی رسانند و تنها برای عده ای اندک منفعت دارد.

به گفته او این برخوردار بودن قروه باعث شده تا هم روی میزان بودجه های شهرستان، هم نرخ مالیات، هم حقوق و امتیازات کارمندان و کشاورزان و کارگران و... تأثیر منفی گذاشته به طوری که هر بار از جانب یک صنف اعتراضی در این زمینه شکل می گیرد.

این اعتراضات یک زمان از  طرف صنف پرستاران است و یک زمان از طرف فرهنگیان و کارمندان. یک بار کارگران فریاد می زنند و یک بار هم کشاورزان. کشاورزانی که براساس سخنان «ضیایی» در همین مدت اخیر از طرف نظام صنفی نامه ای را به دیوان عدالت اداری ارسال کرده و خواستار ابطال حکم برخوردار شناختن قروه شده اند.

اعتراض نظام صنفی کشاورزان به برخوردار بودن قروه

در این نامه آمده «به موجب دادخواست پیوست به خواسته ابطال مصوبه سال ۸۸ هیئت وزیران مبنی بر اینکه شهرستان قروه را جزو مناطق محروم احراز نداشته با وصف اینکه تا قبل از این مصوبه قروه جزو مناطق محروم کشور بوده که با این مصوبه کشاورزان و کارمندان در اجرای بند (الف) ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری و به استناد به اختیار حاصل از جزو (ب) بند ۱۱ ماده واحد نحوه پرداخت فوق العاده شغلی مناطق کمتر توسعه یافته و همچنین کشاورزان و از اعتبارات ویژه محروم جهت طرح های اشتغالزایی جوانان و توسعه شهرستان منابع صندوق توسعه ملی و صندوق بیمه اجتماعی و سایر مزایا استفاده نمی کنند. این امر باعث نگرانی کشاورزان و کارمندان شده لذا نظر به موارد اهم قانون مشروح وظایف آن هیئت، خواهشمند است در جهت بررسی و تحقیق و تفحص در این خصوص و نهایتاً ابطال مصوبه مدنظر دستور و حکم شایسته را مبذول فرمایید».

رئیس نظام صنفی کشاورزان با بیان اینکه نامه مدنظر به دیوان عدالت اداری ارسال شده عنوان کرد که پیگیر این مسئله بوده و باید اصلاحی در این مصوبه صورت گیرد. /

کد خبر 2757295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha