رییس کل دادگستری آذربایجان غربی: فساد را باید در نطفه خفه کرد

سرویس آذربایجان غربی- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: فساد در ادارات باور سوز بوده و موجب کاهش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود که برای جلوگیری از این امر، باید گلوگاه‌های فساد را شناسایی و از تشکیل کانون فساد پیشگیری شود.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی روز شنبه در نشست هم اندیشی و تعامل سازمان بازرسی و شعب تخصصی رسیدگی کننده به پرونده‌های مفاسد اقتصادی و اداری آذربایجان غربی افزود: از توفیقات استان وجود نهادهای عمل کننده مقتدر مثل بازرسی است البته نیازمند توجه بیشتر است تا هماهنگی‌ها در این چارچوب ادامه یابد.

او اضافه کرد: در برهه کنونی آنچه که اهمیت دارد نگاه پیشگیرانه در مبارزه با مفاسد است و می‌بایست از شکل‌گیری کانون‌های فساد پیشگیری به عمل آید و فساد را در نطفه خفه کرد.

عتباتی با بیان مصادیق آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: بسیار ارزشمند است که رویکرد مجموعه‌های نظارتی استان هشدار است و بیشتر از برخورد، هشدار پیشگیری مدنظر است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: نگاه سازمان بازرسی در بحث فساد اداری کاملا فنی و تخصصی است و این امر باید نهادینه و با جدیت موضوعات مهم دنبال شود.

او افزود: ضمن حمایت‌ نظارتی از اقدامات مدیران، باید صیانت از آنها هم در دستور کار باشد که مدیران با فراغ بال و آرامش در راستای قانون کارها را پیش ببرند و اینگونه نباشد که استقلال و توان از آنها گرفته و کارها عقب بیافتد.

عتباتی گفت: سازمان بازرسی یک ظرفیت ارزشمند است برای رشد و ارتقای امور که باییدمدیران از این ظرفیت نهایت بهره را ببرند، خصوصا ظرفیت کارشناسان بازرسی می‌تواند کمک کننده و موثر باشد تا هم اقدامات قانونی مدیران حمایت شود و هم خدای نکرده اگر سوء جریانی باشد فورا توسط کارشناسان خبره و فنی اعلام شود.

مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی هم در این نشست تاکید کرد: حمایت‌های بی دریغ رییس کل دادگستری استان از اقدامات بازرسی موجب تقویت این نهاد شده و نتایج خوبی هم در پرونده‌ها حاصل شده است.

روح الله محبوبی توضیحات مفصلی از نحوه تشکیل پرونده و چگونگی رسیدگی‌ها ارائه کرد و ادامه داد: سه نوع بازرسی در سیستم بازرسی کل وجود دارد که شامل بازرسی‌های برنامه‌ای، فوق العاده و موردی است که هر یک شیوه و روش خاصی از بازرسی‌بوده و وظایف و تکالیف سازمان بازرسی بر همین محورهاست.

کد خبر 2757426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha