ضرورت اجرای کامل تثبیت اراضی کشاورزی کردستان تا پایان سال جاری

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: اجرای کامل تثبیت اراضی کشاورزی در استان تا پایان سال تاثیر بسیار زیادی در کاهش دعاوی و ورودی پرونده ها به دادگستری دارد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی، در نشست با رئیس و کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کردستان، گفت: اجرای کامل تثبیت اراضی کشاورزی در استان تا پایان سال تاثیر بسیار زیادی در کاهش دعاوی و ورودی پرونده ها به دادگستری دارد.

وی افزود: اداره ثبت اسناد و املاک از ادارات تاثیرگذار و همراه با حجم کار و ارباب رجوع بالاست که عملکرد مثبت آن همگام با سایر حوزه های تابعه قوه قضاییه می تواند نقش کلیدی در ایجاد اعتماد و رضایتمندی عمومی و همچین امیدآفرینی در جامعه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: دغدغه پاسخگویی سریع و دقیق توام با تکریم ارباب رجوع باید همواره نصب العین کارکنان دستگاه قضایی باشد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: رضایتمندی ارباب رجوع از ماندگارترین اثرات خدمت در طول دوران کار هر کارمندی است و گره گشایی از کار مردم همواره از تاکیدات انبیاء و اولیای الهی است.

وی یادآور شد: از جمله سیاست های کلان دستگاه قضایی بحث کاداستر است که نقش بسیار مهمی در کاهش ورودی پرونده و اتقان آرای قضایی در محاکم دارد و در این زمینه جمع آوری اسناد و نقشه برداری باید به صورت دقیق، سریع و به روز انجام شود و پاسخ استعلامات و کارشناسی ها با دقت بسیاری باید انجام شود چرا که این پاسخ ها از محورهای اصلی صدور رای قضایی است و در کاهش اطاله دادرسی به دستگاه قضایی بسیار موثر است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، در بحث صدور اسناد مالکیت، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده و در بحث حوزه اجرای اسناد رسمی هم بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ پرونده به دوایر اجرای اسناد رسمی استان وارد شد که با تلاش جهادی کارکنان این اداره، ۹۸ درصد این پرونده ها مختومه شد.

اکبر پیرمحمدی گفت: در حوزه وصول مالبات بانک ها نیز در سال ۱۴۰۱، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اخذ شد.

کد خبر 2757455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha