۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
تور خبری صمت در کردستان

کردستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی که دارد عموما یک استان با ظرفیت بالا در حوزه کشاورزی شناخته می شود، اما با این حال به ادعای مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ۴۲ درصد اقتصاد استان وابسته به حوزه های صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش کرد پرس، در حال حاضر در کردستان ۹۹۶ واحد صنعتی داریم که از این تعداد ۱۶۵ واحد آن غیر فعال و ۶۵۸ واحد فعال هستند و بقیه واحدهای تولیدی نیز به صورت نیمه فعال، فعالیت خود را ادامه می دهند.

اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان امروز دهم تیر ماه جاری به مناسبت روز صنعت و معدن اقدام به برگزاری تور خبری در راستای معرفی صنایع بزرگ فعال در استان کرد که در گام اول خبرنگاران از مجتمع لاستیک بارز کردستان و در گام دوم از شرکت سپهر صنعت آرتا که در زمینه تولید کنستانتره آهن فعالیت می کند، بازدید به عمل آوردند.

در ابتدای راه از سوله نگهداری از مواد اولیه صنایع لاستیک سازی بارز بازدید به عمل آمد و در ادامه خبرنگاران با حرکت به سوی خط تولید از صفر تا صد ساخت و تولید یک حلقه تایر خودرو آشنا شدند.

تولید سالانه ۵ میلیون حلقه لاستیک در کردستان

تور خبری صمت در کردستان

کارخانه لاستیک بارز از مصوبات سفر رهبری در سال ۸۸ بود که در سال ۹۲ فعالیت اجرایی احداث آن آغاز شد و در سال ۹۶ در نهایت به بهره برداری رسید و امروز به گفته مدیرعامل این کارخانه، ۲۵ درصد از لاستیک مورد نیاز رادیال سواری کشور از سایز ۱۳ تا ۲۰ اینچ در آن تولید و در شبکه فروش کشور توزیع می شود.

کاوه مفاخری در نشستی که با خبرنگاران در محل این کارخانه داشت، با بیان اینکه سال گذشته ۳۶ هزار تن و افزون بر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار حقله لاستیک در این کارخانه تولید شده است، گفت: میزان تولید این واحد تولیدی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین طرح توسعه کارخانه بارز کردستان در ۲ فاز تعریف شده، به طوری که تا پایان سال جاری تولید لاستیک رادیال سواری در این کارخانه به ۴۰ هزار تن و تا سال ۱۴۰۴ به ظرفیت ۵۰ تن در سال می رسد.

مدیرعامل کارخانه لاستیک بارز کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر برای ۹۵۵ نفر در این واحد تولیدی اشتغال ایجاد شده است، اظهار کرد: با اجرای طرح توسعه ای در این واحد برای ۳۰۰ نفر دیگر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

از خام فروشی تا تولید کنستانتره آهن

تور خبری صمت در کردستان

دومین واحد صنعتی که توسط خبرنگاران مورد بازدید قرار گرفت، شرکت سپهر صنعت آرتا در قروه بود که در شهرک صنعتی آونگان این شهرستان واقع شده و به گفته مدیر امور اداری و منابع انسانی شرکت سپهر صنعت آرتا در حال حاضر ۳۰۰ نفر اشتغال دارند و در صورت اجرای طرح توسعه ای اشتغال مستقیم به ۶۰۰ نفر افزایش می یابد.

سجاد امیری با بیان اینکه در فاز اول این طرح یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار، سرمایه گذاری شده است، گفت: برای اجرای طرح توسعه ای این شرکت ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است که امیدواریم بخشی از آن توسط تسهیلات بانکی تامین شود.

وی افزود: همچنین در فاز بعدی سعی داریم تکنولوژی تولید آهن اسفنجی از کنستانتره آهن را که در حال حاضر در کشور وجود ندارد، وارد کنیم تا دیگر نیازی به واحد گندله سازی نداشته باشیم.

کد خبر 2757705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha