چهارمین اهدای عضو در آذربایجان غربی انجام شد

سرویس آذربایجان غربی- چهارمین اهدای عضو در استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲ بنام مرحومه شادروان "محبوبه علیزاده" ۵۸ ساله رقم خورد.

به گزارش کردپرس، خانواده مرحومه محبوبه علیزاده با رضایت دادن بر اهدای عضو، به یک بیمار زندگی دوباره بخشیدند و در این اقدام پسندیده کبد وی به بیمار نیازمند اهدا شد.

هم اکنون ٧ هزار نفر در استان در لیست انتظار دریافت کلیه هستند تا با پیوند این عضو از بدن به زندگی عادی خویش برگردند.

در خصوص لیست انتظار اعضیا کبد و قلب نیز باید گفت؛ به دلیل اینکه بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی پیوند این عضو از بدن در شیراز، تهران و تبریز قرار دارد بنابراین آمار دقیقی در استان موجود نیست ولی در کشور ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار دریافت پیوند این اعضا هستند.

انتقال زن باردار  پر خطر سردشتی با بالگرد اورژانس به ارومیه

 پس از تماس بیمارستان سردشت با اتاق هدایت عملیات بحران دانشگاه (EOC) در تاریخ ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲  مبنی بر درخواست انتقال مادر باردار ۳۱ ساله با بارداری پرخطر از بیمارستان سردشت به مرکز آموزشی درمانی جامع زنان کوثر ارومیه، مقدمات انتقال این مادر باردار فراهم شده و بالگرد اورژانس با هماهنگی های انجام شده به پرواز درآمد.

زن باردار پس از انجام اقدامات مراقبتی در بیمارستان سردشت، تحویل کارشناسان اورژانس هوایی ارومیه داده شد.

گفتنی است؛ این چهارمین پرواز بالگرد اورژانس استان از ابتدای سالجاری، در راستای نجات جان بیماران نیازمند اقدامات تخصصی فوری در مرکز استان است.

کد خبر 2757716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha