طرح تحقیق و تفحص از استاندار اسبق کرمانشاه آماده ارایه به صحن مجلس است

سرویس کرمانشاه _ نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس از آماده بودن طرح تحقیق و تفحص از هوشنگ بازوند استاندار اسبق کرمانشاه برای ارایه به صحن مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در جمع خبرنگاران احداث پتروشیمی سنقر را یک کار بزرگ توصیف کرد و گفت: طرح متیل‌آمین سنقر 45 درصد پیشرفت دارد و یک‌چهارم نیاز کشور به این ماده مهم را تأمین می‌کند.

وی از افتتاج فاز اول این پروژه در خردادماه سال آینده خبر داد و افزود: این طرح حدود 250 نفر اشتغال زایی دارد و با احداث واحدهای کوچک زیر مجموعه این پتروشیمی، در آینده اشتغالزایی قابل توجه دیگری هم خواهد داشت.

نماینده سنقر و کلیایی عنوان کرد: تفاهمنامه طرح تکمیلی این پروژه هم بین شستا و زیرمجموعه های هدلینگ خلیج فارس نیز منعقد شده است.

وی احداث واحد تولیدی دیسک و صفحه، احداث واحد تولیدی رینگ با ۱۸ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و تولید یک‌میلیون رینگ در سال و احداث واحد تولیدی خوراک دام را از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش صنعت شهرستان سنقرو کلیایی عنوان کرد.

حسینی کیا در ادامه به معافیت مالیاتی 20 ساله شهرک صنعتی سنقر اشاره کرد و گفت: این معافیت ها باعث ایجاد انگیزه در تولیدکنندگاه شده و ظرفیت این شهرک تکمیل شده است همچنین وسعت آن به دو برابر افزایش یافته و زیرساخت های آن هم فراهم شده است.

وی در ادامه پیرامون سرنوشت تحقیق و تفحص‌ از هوشنگ بازوند استاندار اسبق کرمانشاه گفت: طرح تحقیق و تفحص نزدیک به یک سال است آماده شده است، اما برخی از نمایندگان استان صورت جلسه نهایی را امضا نمی‌کنند تا به صحن علنی مجلس برود.

حسینی‌کیا اضافه کرد: ۲۰ هزار سند در این راستا بررسی شده و اگر همکاران همراهی کنند و وارد صحن علنی شود و نمایندگان ملت می توانند پیرامون آن قضاوت کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیرامون گرانی های بازار خودرو، گفت: خودرو در کشور ما به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و این موضوع یک ناترازی در این حوزه ایجاد کرده است و به دلالی ها دامن زده است برای حل این مشکل باید نقدینگی در جامعه به سمت تولید و اشتغال برود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تکمیل زیرساخت‌ها را به‌عنوان اولویت اصلی خود در دور دهم مجلس دانست و گفت: در حال حاضر تمامی روستاهای شهرستان گازدار هستند.

وی با بیان اینکه فرسودگی شبکه برق شهرستان سنقر با تبدیل سیم به کابل در حال از بین رفتن است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۱ درصد شهرستان پوشش ارتباطات دارد و تا پایان شهریورماه به ۱۰۰درصد پوشش خواهد رسید.

حسینی‌کیا به وجود بیش از ۷ هزار هکتار زمین آبی در شهرستان اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۱۴۰ کیلومتری راه خاکی در شهرستان وجود دارد که ۱۰۰ کیلومتری جزء اولویت‌ها و ضرورت‌هاست که باید آسفالت شود.

وی تولید ۱۷ هزار تن گوشت، ۱۰۰ هزار تن گندم و ۱۰ هزار تن نخود را از افتخارات این شهرستان دانست و گفت: پروژه راه سنقر به بیستون در سال ۹۷ با پیگیری فراوان جزء پیوست قانون در مجلس شد که تا کنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه صرف آن شده که جزء مصوبات سفر رییس جمهور هم قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود که امسال تا میانراهان زیر بارترافیکی قرار گیرد.

وی در خصوص راه سنقر به سمت همدان نیز، افزود: الان یک پیمان ۵۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته که با مشخص شدن پیمانکار به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و عملا با حذف دو گردنه اسدآباد و بیدسرخ،  مسیر جدید و ایمنی را به خصوص برای بحث عتبات عالیات فراهم می‌کند و بخشی از بار ترافیکی کشور از طریق این مسیر به بزرگراه کربلا وصل خواهد شد.

وی به زیرساخت‌های حوزه بهداشت شهرستان اشاره و بیان کرد: امروز بیش از ۲۵ پزشک متخصص علاوه بر پزشکان عمومی در شهرستان در حال ارائه خدمات هستند امادر حوزه بهداشت و درمان بیش از این نیازمند پزشک، کادر درمان و تجهیزات داریم.

این نماینده مجلس به پیشرفت‌های در حوزه آموزشی و اضافه شدن سه رشته به دانشکده پرستاری اشاره و بیان کرد: در حوزه ورزش نیز به نسبت سرانه کشور وضعیت خوبی نداریم و راضی کننده نیست و جای کار دارد.

وی در ادامه، گفت: با انجام بخشی از زیرساخت‌ها در دور اول، در دور دوم نمایندگی مجلس به سمت ایجاد اشتغال رفته ایم.

کد خبر 2757761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha