۱۶ نقطه حادثه خیز کردستان بازسازی می شود

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: امسال مطالعه ۱۶ نقطه حادثه خیز در جاده های استان در دستور کار است که این برنامه ها جزو مصوبات ملی بوده و با جذب اعتبار، برای حذف این نقاط اقدام می شود.

به گزارش کرد پرس، صلاح الدین محمدی گفت: در سال جاری بیش از ۳۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان، بهسازی می شود.

وی با بیان اینکه ۵ نقطه حادثه خیز دیگر نیز که مصوب سال های گذشته است در سال جاری اصلاح می شود، افزود: به منظور افزایش ایمنی جاده ای در راه های اصلی و شریانی استان طرح «راهداری محوری» از خرداد ماه جاری آغاز شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اظهار کرد: خط کشی هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان از دیگر اقدامات هدف گذاری شده در سال جاری است که با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

محمدی ادامه داد: جاده های استان کردستان دارای ۶۶ نقطه حادثه خیز است که ۲۷ مورد آن پر تصادف و ۳۴ نقطه دارای تصادف و چهار نقطه هم نیازمند اصلاح است که رفع مشکلات ۳۲ مورد آن در حال مطالعه است.

وی یادآور شد: طول شبکه راه های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر است که این میزان شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کد خبر 2757769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha