امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با پتروشیمی ایلام

سرویس ایلام - در راستای توسعه همکاری‌های صنعت با مدیریت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و شرکت پتروشیمی ایلام در ۸ بند تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، این تفاهم‌نامه که به امضای امین دوست‌محمدی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سیدغلامحسن گرشاسبی؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام رسید بر تقویت همکاری این سازمان با شرکت‌پتروشیمی ایلام تاکید شده است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام در این نشست گفت: تعادل قیمت خوراک و محصول باید مدیریت شود تا دولت متضرر نشود و صنایع پتروشیمی نیز سود متناسب با سرمایه‌گذاری و هزینه داشته باشند.

سیدغلامحسن گرشاسبی افزود: نباید اجازه داد فعالیت واحدهای تولیدی در کشور متوقف شود.

گرشاسبی با بیان اینکه فکر بزرگ را باید از کار کوچک آغاز کرد افزود: در یک سال گذشته شفافیت مالی مبنای فعالیت شرکت پتروشیمی ایلام قرار گرفته است.

نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام تاکید کرد: ۹۵ درصد حساب‌های این شرکت در شهر ایلام و پنج درصد حساب‌های ارزی در تهران است.

وی با اشاره به اینکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست موضوع افزایش قیمت خوراک را از طریق دولت در مرکز پیگیری نماید.

گرشاسبی با بیان اینکه تامین خوراک پایدار پتروشیمی ایلام از طریق NGL3100 دهلران به دستور وزیر نفت رسید افزود: طبق این دستور وزیر مقرر شد ۱۵۰ هزار تن خوراک مازاد پتروشیمی دهلران که توسط NGL این شهرستان تامین می‌شود به پتروشیمی ایلام تخصیص پیدا کند که این امر محقق نشد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام ۷۰ درصد عامل آلایندگی مشعل مجتمع را ناشی از کمبود خوراک عنوان کرد و افزود: سود سر به سر این شرکت در تامین ۲۳ تن خوراک در ساعت است که نبود خوراک به یک چالش عظیم برای بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی غرب کشور تبدیل شده است.

امین دوست‌محمدی؛ رئیس سامان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با پتروشیمی ایلام گفت:پتروشیمی ایلام نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده در صنعت دارد.

دوست‌محمدی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان بازرسی و دیوان محاسبات عملکرد پتروشیمی ایلام رضایت‌بخش است ادامه داد:سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در یک گفتمان و بدنه همراه با پتروشیمی ایلام قرار دارد.

وی ادامه داد: پتروشیمی ایلام به عنوان یک صنعت اشتغالزا و ارزش‌آفرین حافظ منافع مردم است. 

دوست‌محمدی با بیان اینکه شش هزار نیروی مازاد در دستگاه‌های اجرایی استان بکارگیری شده‌اند افزود:در مجموع ۸۷۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی از دستگاه‌های اجرایی استان اخذ و  هزینه شده است.

برگزاری همایش‌های توسعه و پژوهش‌های کاربردی با محوریت اقتصاد نفت، برگزاری دوره های آموزشی کاربردی و مصوب توسط سازمان برای کارکنان صنعت پتروشیمی، تقویت همکاری سازمان در راستای بهینه‌سازی نحوه هزینه کرد اعتبارات مسئولیت اجتماعی، اخذ عوارض آلایندگی، مالیات بر ارزش افزوده، تقویت همکاری سازمان با پتروشیمی ایلام در حوزه نظارت فنی -اجرایی و در حوزه تبادل آمار و اطلاعات در راستای جهت گیری درست توسعه‌ای، تقویت همکاری سازمان با پتروشیمی ایلام در زمینه تحقق روند استفاده پتروشیمی از پسماندهای آب و فاضلاب استان و قرار گرفتن پتروشیمی ایلام در فرایند ارزیابی سازمان از شرکت های موجود استان در جشنواره شهید رجایی از بندهای این تفاهم نامه بود.

کد خبر 2757870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha