حق ندارید با پشت گرمی تان به قدرت ما را به کاری که نکرده ایم متهم کنید

سرویس ترکیه - صباحات تونجل اعضای هیات دادگاه را به شراکت در تهدید های هداپار علیه متهمان پرونده کوبانی متهم کرد. 

به گزارش کردپرس، دومین نشست از بیست و ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اعتراضات کوبانی در پردیس مرکزی زندان سینجان در آنکارا برگزار شد. صباحات تونجل رئیس سابق حزب مناطق دموکراتیک (DBP) در دفاعیات خود ائتلاف حاکم و دستگاه قضای ترکیه را به نسبت دادن سخنانی به متهمان پرونده کوبانی متهم کرد که خلاف واقعیت هستند.

بنا بر اعلام پایگاه رسمی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، در این نشست به پرونده نظمی گور و اسماعیل شنگول اعضای سابق مجمع HDP، آیلا آکات آتا، فعال جنبش زنان آزاد (TJA) و صباحات تونجل سیاستمدار در بند کرد پرداخته شد.

در این دادگاه مصعب تتیک، یکی از وکلای حزب مطالبه آزاد (هد پار) در سخنانی از آیلا آکات آتا، صباحات تونجل و اعضای مجمع HDP به عنوان قاتل نام برد. سخنان تتیک مورد اعتراض وکلای HDP و متهمان پرونده قرار گرفت. 

صباحات تونجل رئیس سابق DBP در واکنش به اظهارات تتیک گفت: «هیچ کس نمی تواند در اینجا ما را تهدید کند. این که هداپار شریک ائتلاف حاکم شده است، به او اجازه نمی دهد که در این دادگاه بر سر ما فریاد بکشد و تهدید کند.»

تونجل با اشاره به اتهامات غیر واقعی به متهمان پرونده کوبانی گفت: «یک نفر با تکیه بر قدرتی که حکومت به او داده است، آمده و سخنانی را به ما نسبت می دهد که مت بر زبان نیاورده ایم. شما (اعضای هیات دادگاه) نیز در این تهدید ها شریک شده اید.»

در حالی که تونجل در حال دفاع از خود بود، رئیس دادگاه میکروفن او را قطع کرد و حق سخن گفتن را از او گرفت. با این حال تونجل گفت: «شما با این کارتان دارید نتیجه این دادگاه را مشخص می کنید.»

کد خبر 2757879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha