واریز ۳٨ میلیارد تومان از سوی حامیان بە حساب کودکان بی سرپرست کردستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: براساس آمار، تاکنون رقمی حدود ۳۸ میلیارد تومان از سوی حامیان به حساب کودکان بی سرپرست واریز شده است.

به گزارش کرد پرس، رضا طوسی در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقەای کردستان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات کمیته امداد در جهت حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، گفت: با توجه به اینکه امروز نیازهای این کودکان در کلیه جهات متنوع و زیاد می باشد و نهادی همچون کمیته امداد از توان مالی کافی برخودار نیست، لذا از ظرفیت کمک های مؤمنانه خیّرین و دستگاه های استان، استفاده می کند که خوشبختانه نگاه مسئولان استانی به این مقوله مثبت و حائز اهمیّت است.

وی افزود: براساس آمار، تاکنون رقمی حدود ۳٨ میلیارد تومان از سوی حامیان به حساب کودکان بی سرپرست واریز شده و این سازمان در جهت شفاف سازی بیشتر و اطمینان خاطر حامیان و خیّرین، حساب بانکی را به نام خود کودکان افتتاح نموده و هیچ گونه دخل و تصرفی در این حساب ها از سوی سازمان صورت نمی گیرد و در صورتی که کودک به سن قانونی نرسیده باشد، دادگاه حق برداشت را به قیم قانونی وی واگذار می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اظهار کرد: خوشبختانه برخی از این قیم ها برای کودکان، حساب های پس انداز عمر افتتاح نموده و برای آینده فرزند تحت سرپرستی خود، سرمایه گذاری می نمایند؛ که البته این مهم با مشاوره و نظارت همکاران کمیته امداد صورت می گیرد.

طوسی، اردوهای داخل و خارج استانی ویژه دانش آموزان و دانشجویان را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و ادامه داد: این اردوها با هدف آموزش مهارت های زندگی، آموزش شیوه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش کار و کارآفرینی برگزار می شود.

وی یادآور شد: در جهت حمایت از سلامت خانواده، کارگاه های آموزشی ویژه خانواده ها در طول سال برگزار می شود که هدف از برگزار آن تبیین جایگاه خانواده و بررسی ابعاد آسیب شناسی اجتماعی است، چرا که لازمه پیشرفت تحصیلی و شغلی کودکان در آینده، فراهم آوردن بستر مناسب و سالم در امروز است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان نیز در این دیدار بیان کرد: به راستی مجموعه اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) بسیار ارزشمند و با هیچ کلامی قابل توصیف نیست.

آرش آریانژاد گفت: با توجه به اینکه مردم شریف کردستان به آموزه های دینی در خصوص کمک به نیازمندان بسیار معتقدند، لذا حفظ و ترویج سنت حسنه خیرات و کمک به هم نوع در کلیه اقشار جامعه همیشه جاری بوده و این قابل تحسین است.

وی اظهار کرد: هر چند در سطح استان مؤسسات خیریه زیادی وجود دارد اما یکی از مهمترین اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت دادن به کمک های مردمی برای اثرگذاری بیشتر بر اقشار آسیب پذیر جامعه است و این به نوعی جهاد فی سبیل الله است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان به حمایت این شرکت از اقدامات خداپسندانه اشاره کرد و افزود: هر چند بخشی از وظایف شرکت آب منطقه ای کردستان، تأمین آب در حوزه های شرب، کشاورزی و صنعت است، اما با توجه به اینکه روحیه نوع دوستی و حمایت از اقشار آسیب پذیر در بین مجموعه کارکنان این شرکت وجود دارد؛ لذا در کنار فعالیت های فنی و تخصصی، به همّت همکاران، در قالب برنامه های فرهنگی اقداماتی همچون، تهیه بسته معیشتی ویژه نیازمندان، برگزاری کارگاه آموزشی صرفه جویی در مصرف آب ویژه دانش آموزان حاشیه نشین، مشارکت در طرح گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، برگزاری ضیافت افطار در ماه مبارک رمضان، جمع آوری و توزیع کمک های مؤمنانه کارکنان و حمایت از کودکان و خانواده های نیازمند، به صورت مستمر صورت می پذیرد.

آریانژاد ادامه داد: این شرکت آمادگی خود را در راستای حمایت همه جانبه از قشر آسیب پذیر استان اعلام می دارد.

کد خبر 2757903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha