حضور گروه نمایشی انجمن باران قروه در جشنواره عروسکی تهران

سرویس کردستان- نمایش «سرزمین مادری ام» کاری از گروه انجمن باران قروه با محوریت فرهنگ کردستان در نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک به اجرا در آمد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک در حالی از هشتم تیرماه آغاز شده که برای نخستین بار گروه نمایش انجمن باران شهرستان قروه به عنوان نماینده کردستان در این جشنواره حضور دارد.

سرپرست این گروه نمایشی هدف از شرکت در این جشنواره را نشان دادن فرهنگ مردم کردستان دانست. «نام نمایش عروسکی انجمن باران «سرزمین مادری ام» مربوط به گروه اقوام است که به مدت ۳ روز در محل تئاتر شهر اجرا خواهیم داشت».

به گفته «لیدا میمی» تمامی عروسک ها و لوازم مرتبط به نمایش دست ساخته های اعضای انجمن باران بوده و به دنبال بیان نماد و فرهنگ کردستان آن هم با آهنگ محلی هستند. 

حضور گروه نمایشی انجمن باران قروه در جشنواره عروسکی تهران

او از اجرای این نمایش عروسکی از تاریخ چهاردهم تا شانزدهم تیرماه در ساعت های ۱۶ تا ۱۹ در محوطه تئاتر شهر خبر داد و گفت که در این سه روز ده استان کشور اجرای نمایش خواهند داشت.   

در  این دوره از جشنواره ۱۵ نمایش در بخش بزرگسال، ۱۴ نمایش در بخش کودک و نوجوان، ۱۲ نمایش در بخش فضا باز، ۷ نمایش در بخش فراگیر بهزیستی، ۷ نمایش در بخش بین الملل و ۴ نمایش در بخش مهمان به اجرا در می آیند.  

آثار صحنه ای جشنواره در سالن های اصلی، قشقایی، چهارسو، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، سالن های بزرگ و کوچک تالار مولوی، سالن اصلی تالار هنر و سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می شوند و اجرای نمایش های فضای باز هم در محوطه مجموعه تئاتر شهر خواهند بود. / 

کد خبر 2757908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha