اقدام قضایی سوئد علیه پ.ک.ک به درخواست ترکیه

سرویس جهان- یک دادگاه محلی سوئد ضمن صدور حکم زندان برای یک شهروند کرد متهم به حمایت از پ.ک.ک، این گروه معارض ترکیه را به جمع آوری اجباری کمک مالی در سطح اروپا متهم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، دادگاه منطقه استکهلم سوئد امروز پنج شنبه از صدور حکم زندان برای یکی از طرفداران پ.ک.ک یا حزب کارگران کردستان ترکیه، به اتهام گرفتن کمک مالی اجباری از شهروندان کرد ساکن این کشور خبر داد.

 صدور حکم دادگاه علیه پ.ک.ک و طرفداران آن همزمان با دیدار وزرای خارجه ترکیه و سوئد در دفتر ناتو در بروکسل اتفاق افتاده است. سوئد که به دنبال عضویت در ناتوست، در یک سال گذشته تلاش کرده است رضایت ترکیه را با عضویت این کشور در ناتو، به عنوان یکی از اعضای اصلی این نهاد نظامی به دست بیاورد. ترکیه از سوئد خواسته است ضمن استرداد دهها فعال سیاسی کرد ترکیه، از برگزاری تجمعات اعتراضی طرفداران پ.ک.ک در خاک این کشور جلوگیری کند.

دادگاه استکهلم یحیی گونور را به اتهام اخذ کمک مالی از یک شهروند کرد در سوئد به 4 سال و 6 ماه زندان محکوم کرد. او پس از گذراندن حبس به ترکیه تحویل داده خواهد شد.

دادگاه در بیانیه ای همچنین ادعا کرد یکی از رهبران ارشد پ.ک.ک که در سوئد حضور دارد، در اقدام مسلحانه این شهروند کرد سوئدی برای دریافت کمک مالی اجباری از یک شهروند کرد دیگر دست داشته است.

دادگاه استکهلم در این بیانیه گفته است پ.ک.ک به صورت گسترده ای در سطح اروپا اقدام به جمع آوری کمک مالی کرده است.

کد خبر 2757922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha