افزایش ۲۰۰ درصدی عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- مرکز جمع‌آوری داده‌های جنگ از افزایش ۲۰۰ درصدی عملیات نظامی ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق در ماه گذشته نسبت به زمان انتخابات ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، مرکز جمع آوری داده‌های جنگ، در گزارش ماه ژوئن ۲۰۲۳ خود از افزایش قابل ملاحظه عملیات نظامی ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق بویژه دو دهوک و اربیل خبر داد. این اندیشکده علت افزایش عملیات نظامی ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق علیه پ.ک.ک را تثبیت وضعیت در ترکیه بعد از برگزاری انتخابات و عزم جدی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه برای مقابله با کردها دانست.

این موسسه غیرانتفاعی که به گردآوری اطلاعات مکانی و آماری تقابلات و درگیریها در مناطق مختلف جهان می پردازد، تاکید کرده است نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک نیز بعد از اعلام پایان آتش بس یکجانبه خود، عملیات نظامی علیه نیروهای ارتش ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق را افزایش داده و بر عملیات نظامی از طریق نصب بمب‌های کنار جاده متمرکز شده است.

این اندیشکده همچنین از گسترش حضور نیروهای سازمان اطلاعات ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق و تلاش برای ترور اعضای ارشد پ.ک.ک در این منطقه خبر داده است.

بر اساس گزارش مرکز جمع‌آوری داده‌های جنگ، ترکیه در دو ماه اخیر حوزه جغرافیایی مقابله با پ.ک.ک را در خاک عراق و سوریه گسترش داده است.

کد خبر 2757955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha