خریداری ۹۰هزار تن گندم در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به پیش بینی برداشت ۸۰۰ هزار تن گندم در آذربایجان غربی، گفت: از شروع فصل برداشت گندم تاکنون ۹۰هزار تن گندم مازاد برنیاز از زارعین استان خریداری شده است.

به گزارش کردپرس از جهاد کشاورزی ، خسرو شهبازی افزود: هم اکنون خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶۷ مرکز خرید در مناطق مختلف استان شروع شده و در صورت نیاز تعداد مراکز نیز قابل افزایش است.

او در خصوص قیمت نهایی گندم نیز اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری ۱۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم نرخ گذاری و تعیین شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، نرخ جدید خرید تضمینی گندم به زودی در تمامی مرکز خرید اعمال می‌شود.

او اضافه کرد: با تعیین نرخ جدید خرید تضمینی گندم به زودی و بر اساس اولویت، پرداخت مطالبه گندمکاران استان نیز آغاز می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه امسال ۳۹۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار دارد، یادآور شد: ۱۰۴ هزار هکتار از گندم زارهای استان دیم و بقیه به صورت آبی کشت شده است.

او در خصوص نگرانی برخی کشاورزان برای دریافت مطالبات خود (بهای گندم) گفت: دولت منابع مالی خرید تضمینی گندم از کشاورزان را تامین کرده و در ابتدا مطالبه گندمکاران استان‌های جنوبی کشور که کار برداشت محصول را انجام داده‌اند و به تدریج مطالبه مابقی کشاورزان پرداخت خواهد شد.

آسیب به بیش از ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان

شهبازی با اشاره پیش بینی برداشت گندم در آذربایجان غربی ۸۰۰ هزار تن است، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده و با توجه به وضعیت مطلوب مزارع استان پیش بینی می‌شود امسال برداشت گندم ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

او اظهار کرد: امسال به دلیل خشکسالی بیش از ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان دچار آسیب شد.

به گفته رییس جهاد کشاورزی استان؛ مبارزه با علف‌های هرز، طرح جهش تولید در گندم زارها و مبارزه با آفات و امراض از جمله اقداماتی است که در مسیر دستیابی به افزایش تولید و در ادامه آن امنیت غذایی انجام شده است.

کد خبر 2758019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha