واکنش استاندار آذربایجان‌غربی به قضیه خودروی سیاسیون: دغدغه مردم شاسی بلند نیست

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در خصوص خودروهای شاسی‌بلند استانداری گفت: انتظار داریم افراد در کاهش التهاب‌ها اثرگذار باشند. امروز دغدغه مردم شاسی بلند نیست، مسئله‌ مردم اشتغال، معیشت و است.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان، شب گذشته در بخشی از صحبت‌های خود در برنامه اولدوز که شب گذشته از مرکز صداوسیمای استان پخش شد، طی کنایه‌هایی به یک نماینده مجلس که پیشتر گفته بود «مردم به شاسی‌بلندهای استانداری کاری ندارند و به شاسی بلندهای نمایندگان مجلس تمرکز کرده‌اند»، اظهار کرد: ما انتظار داریم افراد در کاهش التهاب‌ها اثرگذار باشند. امروز دغدغه مردم شاسی بلند نیست، مسئله‌ی مردم اشتغال، معیشت و... است.

او افزود: ما به لحاظ موقعیتی که داریم نوکری مردم را خواهیم کرد و این بازی‌های سیاسی به نفع هیچ کس نیست ، با مردم باید شفاف و صادق بود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه ضمن اشاره به حواشی نشست استانداران مرزی با استانداران اقلیم کردستان عراق هم گفت: با توجه به انتخابات پیش‌رو، عده‌ای منافع ملی را به علت منافع کوتاه مدت نادیده می‌گیرند.

او ادامه داد: نشست های مشترک با استان های هم مرز آذربایجان غربی تداوم خواهد داشت تا منافع مردم عزیز استان و کشورمان تامین شده و شاهد توسعه مبادلات اقتصادی در منطقه باشیم.

معتمدیان همچنین از برگزاری جلسات مشترک با استانداران مرزی ترکیه در ماه های آینده خبر داده و افزود: با توسعه روابط و مراودات مرزی با ترکیه از طریق مرزهای مشترک و استفاده از فرصت های دو کشور، به دنبال رسیدن به تراز ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات اقتصادی ایران و ترکیه هستیم.

صادرات بیش از یک میلیارد دلار از مرز تمرچین پیرانشهر

 استاندار با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین در سال گذشته با حمایت دولت سیزدهم، نیز گفت: سال گذشته حدود ۷۰ هزار زائر عتبات عالیات از مرز تمرچین تردد کردند و امسال آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی هستیم. با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، احتمال افزایش آمار تردد زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین بالا بوده و مردم و مسئولان آذربایجان غربی آماده میزبانی این زائران هستند.

او به هماهنگی با اقلیم کردستان عراق برای تسهیل تردد و تامین امنیت زائران عتبات عالیات نیز اشاره کرده و افزود: تدابیر حداکثری برای میزبانی از زائران اربعین حسینی و تسهیل خدمات رسانی شایسته در حوزه های اسکان، تغذیه، بهداشتی و درمانی، حمل و نقل و ... اندیشیده شده است.

معتمدیان همچنین با یادآوری برنامه های دولت سیزدهم برای توسعه آذربایجان غربی، اضافه کرد: ساماندهی مرزهای استان و فعال سازی ۵ پایانه مرزی و ۲۴ ساعته کردن برخی از مرزها، منجر به افزایش صادرات از آذربایجان غربی شده و با توجه به مرز مشترک با سه کشور، از استانهای پیشرو در دیپلماسی منطقه ای بودیم.

او در ادامه با اشاره به مدیریت متمرکز و ساماندهی مرزهای استان با حمایت دولت سیزدهم و دیپلماسی فعال منطقه ای، افزود: با رفع موانع و هماهنگی برای رونق صادرات از مرزهای استان، شاهد صادرات بیش از یک میلیارد دلار از مرز تمرچین بودیم که بیشتر از صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی است.

آغاز بزرگترین پروژه معدنی شمال غرب کشور در جنوب آذربایجان غربی

 استاندار آذربایجان غربی در ادامه صحبت های خود با اعلام اینکه ایمیدرو بزرگترین پروژه معدنی خود در شمال غرب کشور را در جنوب استان آغاز کرده، گفت: نهادهای حاکمیتی و هلدینگ های بزرگ، گام هایی را برای سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیاردی در حوزه معدن آذربایجان غربی برداشته اند و از این رو اهتمام جدی برای ساماندهی این حوزه در سطح استان داریم.

معتمدیان همچنین حمایت از تولید و سرمایه گذاری در آذربایجان غربی را از سیاست های دولت سیزدهم معرفی کرده و افزود: در طرح هایی چون یکشنبه های حمایت از تولید، به دنبال پشتیبانی از تولیدکنندگان و کمک به افزایش تولید در استان هستیم.

او  در ادامه از احیای حدود ۲۴۰ واحد تولیدی استان در دولت سیزدهم خبر داده و تاکید کرد: احیای واحدهای تولیدی نقش موثری در بهبود وضعیت اشتغال آذربایجان غربی داشته و با اشتغال زایی ۱۰۹ درصدی سال گذشته، در سه ماهه اول امسال رتبه سوم اشتغال زایی در بخش خصوصی  را در سطح کشور کسب کردیم.

معتمدیان در پایان، اولویت اول استان را آرامش، امنیت، توسعه و پیشرفت معرفی کرده و افزود: منافع ملی کشور را نباید قربانی اغراض کوتاه مدت شخصی و سیاسی کرد و باید با مردم صادق بوده و خدمتگزاری شایسته در تامین معیشت و رفاه آنها باشیم.

کد خبر 2758046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha