افزایش ۱۵ درصدی میزان ارائه خدمات درمانی در مراکز تامین اجتماعی کردستان

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان گفت: میزان ارائه خدمات در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۵.۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش کرد پرس، شیرزاد قادرپور اقدم در نشست خبری با رسانه های کردستان با اشاره به وجود ۲۱۱ تخت بیمارستانی، ۹ مرکز درمانی و ۳ درمانگاه تخصصی در استان، گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۹۷۴ نفر در بیمارستان ها و یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۹۴ نفر از خدمات پاراکلینیکی و فیزیوتراپی مراکز تحت پوشش تامین اجتماعی کردستان بهره مند شده اند.

وی تعداد بستری شدگان افراد تحت پوشش را در سال گذشته ۲۱ هزار و ۹۷۷ نفر با ۱۵ درصد رشد عنوان کرد و افزود: ۹ هزار و ۸۰۰ فقره جراحی نیز در سال قبل انجام شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان اظهار کرد: همچنین سال گذشته ۱۳۳ جلسه کمیسیون پزشکی بدوی تشکیل، هزار و ۸۳۴ درخواست دریافت و هزار و ۵۸۴ مورد نیز مطرح شد، ضمن اینکه تعداد جلسات درخواستی تجدیدنظر نیز ۲۸۳ مورد بود.

قادرپور اقدم با اشاره به اینکه ۸۰۴ مرکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی در استان وجود دارد که ۱۲۲ مورد آن سال گذشته اضافه شد، ادامه داد: سال قبل ۵۰۲ میلیارد تومان تعهدات به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی استان پرداخت شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح بیمارستان سقز با هزینه کرد ۵۵ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: توسعه تجهیزات و بخش های مختلف از جمله بخش زایمان این بیمارستان با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و خرید سی تی اسکن از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان با بیان اینکه کلنگ زنی ساخت درمانگاه دهگلان نیز ظرف ماه های آینده انجام می شود، بیان کرد: درمانگاه کامیاران پارسال ۲ نوبته شد و درمانگاه مریوان هم امسال نهایی می شود.

قادرپور اقدم گفت: درمانگاه قروه از فضای فیزیکی مناسبی برخوردار نیست که مجوز ساخت درمانگاه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر در میدان بلال حبشی اخذ و در مراحل نهایی است، ضمن اینکه بخش ام آر آی هم در این درمانگاه با ۱۶ میلیارد تومان هزینه راه اندازی شد.

وی گفت: اتمام پروژه درمانگاه دیواندره با هزینه کرد ۲۹ میلیارد تومان، جداسازی و توسعه درمانگاه تخصصی سنندج، خرید امکانات و دستگاه سنگ شکن و افزایش اتاق های بیمارستان از دیگر اقدامات مدیریت درمان در استان بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان از پرداخت ۵۰۲ میلیارد تومان مطالبات بخش درمان در استان خبر داد و افزود: مطالبات دانشگاه علوم پزشکی تا دی ماه و داروخانه ها تا اردیبهشت ماه و مراکز درمانی تا پایان سال گذشته پرداخت شده است.

کد خبر 2758055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha