مشاور رئیس جمهور: چینی ها از سرمایه گذاری در مناطق آزاد استقبال کردند

سرویس آذربایجان غربی- مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت:‌ صدور مجوز بی نام سرمایه گذاری و ارائه ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد اقدامی بی سابقه بوده که مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی بخصوص چینی ها قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس، حجت اله عبدالملکی امروز پنجشنبه ٢٢ تیر ماه در جلسه شورای اداری منطقه آزاد ماکو که با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور برگزار شد افزود: تاکنون ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد  آماده شده و آن‌ها را به سرمایه‌گذاران ارائه کرده‌ایم که ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو آماده و ارائه شده است.

او با بیان اینکه با ارائه این بسته ها و صدور مجوز سرمایه گذاری ۵۰ تا ۷۰ درصد بروکراسی اداری سرمایه گذاری کنار گذاشته شده اضافه کرد: علاوه بر مناطق آزاد در مناطق ویژه اقتصادی نیز بسته های سرمایه گذاری و مجوز بی نام آماده جذب سرمایه گذاران می باشد.

عبدالملکی با بیان اینکه ارزش همه پروژه‌های تعریف شده در مناطق آزاد ۴۳۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: مسئله بازاریابی و ارائه این بسته‌های سرمایه‌گذاری را به تازگی آغاز کرده‌ایم و امسال ۱۴ نمایشگاه داخلی و خارجی در پیش داریم که اطلاع رسانی خوبی برای ارائه این بسته‌ها در این قالب خواهیم داشت.

او در پایان بیان کرد: مناطق آزاد با انجام تولیدات و ایجاد اشتغال، موتور محرکه اقتصادی کشور هستند.

معرفی ۱۱۰ طرح کسب و کار در منطقه آزاد ماکو

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در آئین گفت: ۱۱۰ طرح با در نظر گرفتن محورهای کسب و کار در این منطقه در حوزه‌های لجستیک و حمل و نقل، کشاورزی و دامپروری، صنعت، معدن، گردشگری، بازرگانی و خدماتی و ورزشی برای معرفی به سرمایه گذاران علاقمند به حضور در منطقه آزاد ماکو آماده شده است.

فریدون فدایی دولت، با بیان اینکه چند ماه قبل ۵۲ طرح برای سرمایه گذاران آماده شده بود  افزود: ۵۸ طرح دیگر نیز به این بسته ها اضافه شد و این طرح‌ها با هدف تسهیل فرآیند آغاز فعالیت سرمایه گذاری و منطبق بر نیازهای اصلی منطقه آزاد ماکو آماده شده و در آن پیش بینی میزان سرمایه گذاری و اشتغال زایی با معرفی محل اجرا لحاظ شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: در مورد برخی از این طرح‌های اولیه علاوه بر جانمایی، بخشی از روندهای اداری مربوط به اخذ مجوزهای لازم از سایر دستگاه ها، بدون ذکر نام سرمایه گذار و مالک پروژه با هدف تسریع و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری طی شده و پس از ارزیابی‌های لازم و تایید توان مالی افراد، قابلیت واگذاری و اجرا وجود دارد.

او اضافه کرد: این بسته در حوزه های لجستیک و حمل ونقل، کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و ورزشی و زیرساختی  آماده و در قالب کتاب به سرمایه گذاران ارائه شده است.

کد خبر 2758187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha