معاون رئیس جمهور از برقراری تعامل با آفریقا و آمریکای لاتین خبر داد

سرویس آذربایجان غربی- معاون رئیس جمهور از عزم دولت در برقراری تعامل با کشورهای همسایه، آفریقا و آمریکای لاتین خبرداد و گفت: فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و تبیین ایران به عنوان بهترین و سودآورترین مقصد سرمایه گذاری مهیا شده است.

به گزارش کردپرس،، سیدمحمد حسینی در جلسه شورای اداری منطقه ازاد ماکو با اشاره فعالیت ده ساله منطقه آزاد ماکو افزود: تهیه بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری در منطقه ازاد ماکو برای ارائه به سرمایه گذاران کاری ارزشمند است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: وسعت بزرگ منطقه آزاد ماکو در کنار مشکلاتی که ایجاد می کند،‌ مزیت ها و ظرفیت های خوبی را می تواند برای این منطقه به همراه داشته باشد.

او با اشاره به ظرفیت خوب منطقه آزاد ماکو در لجستیک و کشاورزی تاکید کرد: در حوزه معدن نیز این منطقه قابلیت فراوری و صادرات را دارد و می تواند در رشد اقتصادی تاثیر مثبت بگذارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تبلیغ و معرفی فرصت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران خارجی وداخلی گفت: مجلس  و دولت نیز برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد همراه هستند وتحقق آن با جذب سرمایه گذاری میسر می شود.

او از عزم دولت در برقراری تعامل با کشورهای همسایه ، آفریقا و آمریکای لاتین خبرداد و گفت: فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و تبیین ایران به عنوان بهترین و سودآورترین مقصد سرمایه گذاری مهیا شده است.

معاون رئیس جمهور، مردمی بودن، عدالت محوری و تحول گرایی را رویکرد دولت مردمی عنوان کرد و افزود:  باید همه مسئولین و مردم واقعیت ها را ببینیم و ضعف ها را کتمان نکنیم و با اهتمام و تلاش مضاعف از شرایط سخت اقتصادی عبور کنیم.

او همچنین به رفع مشکلات و کمبودهای دو گمرک بازرگان و پلدشت واقع در منطقه آزاد ماکو تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور در پایان گفت: دولت آموزش و پرورش و آموزش عالی را مکلف کرده تا  به سمت مهارت آموزی بین دانش آموزان و دانشجویان بروند.

گفتنی است؛ امروز با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور ، مشاور ئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مسئولین استانی و منطقه ای، ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو رونمایی شد
.
کد خبر 2758190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha