دستور بازداشت موقت برای متخلفین حوزه مسکن و املاک صادر شد

سرویس آذربایجان غربی- دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یک سوم پرونده های ورودی به محاکم قضایی مربوط به حوزه املاک است؛ گفت: معاونین و شعبه های بازپرسی رسیدگی به پرونده های کلاهبرداری حوزه مسکن و املاک برای متخلفین این حوزه قرار بازداشت موقت صادر کنند.

به گزارش کردپرس، حسین مجیدی در جلسه ساماندهی املاک با بیان اینکه هنوز هم مشکلات تعاونی ها بعد از ۴٠ سال باقی است، تاکید کرد : در راستای پیشگیری حقوق عامه و مطالبه جدی مردم و جلسات مستمر کارشناسی در صدد ساماندهی وضعیت موجود گام برداشتیم.

او افزود: وضعیت نابسامان بازار املاک و مسکن، افزایش بی رویه قیمت ها،  عدم اطلاع مردم،  سودجویی فرصت طلبان و افزایش کلاهبرداری ها باعث افزایش مشکلات زیادی در این بخش شده است.

دادستان مرکز استان ضمن هشدار به اینکه وضعیت بازار خرید املاک و مسکن نابسامان است، خواستار همراهی دستگاه های اجرایی، املاک، رسانه ها و همه ارگان های مربوطه برای ساماندهی وضعیت موجود شد.

مجیدی بیان کرد: در معاملات مسکن و زمین وضعیت حقوقی ملک باید مشخص باشد تا دچار مشکل نشویم.

دادستان مرکز استان هشدار داد: تمامی قراردادها و مبایعه نامه ها باید در سامانه ثبت شود و بر اساس قانون در هر مشاور املاکی رفتار مجرمانه ای اتفاق بیفتد حتما برخورد و پلمب خواهد شد.

مجیدی افزود: پرونده های مهم و متعددی در بخش جعل اسناد و املاک و کلاهبرداری در حال بررسی است که به محض حصول نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید و بشدت با آنها برخورد می شود .

او با تاکید بر تقویت نظارت و آموزش بر بازار خرید و فروش مسکن و پاسخ دهی به استعلامات ملکی در کوتاه ترین زمان ممکن بیان کرد: قولنامه های سنتی که بسترساز بسیاری از جرایم ملکی است باید حذف شدند.

کد خبر 2758227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha