نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی زیویه در سقز آغاز شد

نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی زیویه، جمعه شب با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان حوزه تئاتر استان در پارک مولوی کُرد سقز آغاز شد.

به گزارش کرد پرس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه برگزاری این جشنواره، گفت: این جشنواره در ۲ بخش تئاتر خیابانی و آیین های نمایشی برگزار می شود و هر ۲ بخش جشنواره به صورت رقابتی بوده و نفرات برتر توسط هیات داوران معرفی خواهند شد.

علی اصغر دریایی با بیان اینکه در این جشنواره ۱۵ گروه نمایشی طی ۲ روز اجرای عمومی خواهند داشت، افزود: همچنین در این رویداد هنری سه گروه نمایشی از اقلیم کردستان عراق نیز حضور دارند.

وی اظهار کرد: «که ژوان» از دهگلان، «ژاکاو» از دانشگاه علمی کاربردی سقز، «ئه سمه ر و شاهو» از کامیاران، «ازدواج قدیم و جدید» کاری مشترک از سقز و کرکوک اقلیم کردستان، «حق نفس» از سقز، «نامه های دریا» از اقیلم کردستان و «خودتون قضاوت کنید» از سنندج از جمله گروه های نمایشی راه یافته به این جشنواره هستند که اجرای عمومی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: همچنین گروه های «ئه وین» از سنندج، «روز تولد من» از سقز، «یک و نیم متر» از سقز، «خه لاتی سنه» از سنندج، «زندگی من» از بانه، «که ژال» از سقز، «دوستی ژینگه» از اقلیم کردستان و «جهانگردان بینوا» از مریوان از دیگر گروه های راه یافته به این جشنواره هستند.

مراسم اختتامیه و معرفی نفرات و گروه های برتر این رویداد هنری روز یکشنبه در شهرستان سقز برگزار می شود.

کد خبر 2758235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha