بودجه ۵۲۰۰ میلیارد تومانی آذربایجان غربی تصویب شد

سرویس آذربایجان غربی- دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان غربی، گفت: برای سال ۱۴۰۲ بودجه ۵۲۰۰ میلیارد تومانی استان در قالب سهم دستگاه، شهرستان، فصل و برنامه توزیع و به تصویب رسید.

به گزارش کردپرس، حسین سپهری در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ از منابع مختلف مبلغ ۷۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص داده شد و خروجی این تخصیص ها افتتاح و بهره برداری ۱۴۳۰ پروژه بالای ۶۰ درصد استان بود.

او اقدام مثبت و موثر در توسعه و رفع عقب ماندگی های استان در سال گذشته را سفر ریاست محترم جمهوری به استان دانست و تاکید کرد: مصوبات این سفر تحرک قابل ملاحظه ای برای انجام بسیاری از کارهای بر زمین مانده از سال‌های قبل بوده و باعث تکمیل و بهره برداری تعداد زیادی از طرح های ملی مهم و اثر گذار و تحولات فوق العاده حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر در رفع نابرابری‌های منطقه ای استان، سفرهای شهرستانی به ۱۹ شهرستان استان بود و مصوبات سفرهای شهرستانی با بررسی های میدانی و منطبق با واقعیت در قالب ۱۴۳۰ مصوبه به تصویب رسید که اعتبار۱۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است. 

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ارتباط با تحقق 125 درصدی درآمدهای استان و همچنین تحقق رشد اقتصادی ۳.۸ درصدی گفت: ارتقا شاخص های اقتصادی و خدماتی استان طی ۱.۵ سال اخیر ناشی از اقدامات انجام شده در این ارتباط با موضوعات فوق الذکر بوده است.

 سپهری با اشاره به تدوین اسناد توسعه شهرستانها گفت: این اقدام در راستای سیاست دولت و رفع عقب ماندگی ها ناشی از بی برنامگی است که با تدوین اسناد توسعه شهرستانها در واقع نقشه راهی برای توسعه مناطق می باشد. 

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان؛ موضوع برنامه محوری، بستر سازی برای مهار تورم و رشد تولید به عنوان راهبر اساسی در تامین اقتصاد پایدار، بهره وری در همه بخش‌ها و بسترسازی برای رشد اقتصادی و توجه به انضباط مالی، شفافیت منابع و مصارف و تسلط نظام برنامه ریزی بر بودجه را سیاست های کلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال جاری عنوان نمود.  

کد خبر 2758253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha