اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پایگاه ملی حسنلو نقده

سرویس آذربایجان غربی- نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پایگاه ملی حسنلو نقده از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان خبر داد.

به‌گزارش کردپرس از میراث‌فرهنگی، علی زنجانی، نماینده اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

نماینده اشنویه و نقده در این دیدار اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه تپه حسنلو نقده ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبار در اختیار نمایندگان برای ساماندهی و مرمت این حسنلو اختصاص می‌یابد که این اعتبار با نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هزینه می‌شود. 

علی زنجانی افزود: از آنجایی جام زرین حسنلو یکی از آثار مهم مکشوفه از تپه حسنلو نقده است که به پاس گرامیداشت کشف این اثر منحصربه‌فرد آمادگی داریم برای برگزاری هرچه بهترجشنواره همکاری‌ لازم را داشته باشیم. 

کاوش‌های باستان‌شناسی در تپه تاریخی حسنلوی نقده باید از سر گرفته شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: پایگاه ملی حسنلو نقده از جمله مکان‌های تاریخی و مهم استان است که سالانه گردشگران بسیاری از این مکان بازدید می‌کنند و در این راستا از توجه نماینده نقده و اشنویه برای توجه ویژه به میراث‌فرهنگی و تاریخی این شهرستان نهایت تقدیر و تشکر را داریم‌. 

مرتضی صفری افزود: طی سال‌های اخیر اقدامات مرمتی و ساماندهی محوطه تاریخی حسنلو نقده به صورت مستمر در حال انجام بوده که امسال نیز با اختصاص ۷ میلیارد ریال اعتبار این کار ادامه خواهد داشت‌. 

او ادامه داد: اجرای اندود حفاظتی از کاهگل بر روی بقایای معماری، از بین بردن پوشش گیاهی مزاحم، ساماندهی مسیر بازدید شنی و روغن‌کاری مسیر بازدید چوبی، مرمت قسمت‌هایی از بقایای معماری آسیب‌دیده، ساماندهی تابلوهای معرفی داخل آثار و مقاوم‌سازی ساختمان‌های اداری از مهمترین اقدامات انجام شده در تپه حسنلو نقده هستند.

صفری تصریح کرد: از آنجایی که تپه حسنلو نقده یکی از پایگاه‌های ملی کشور بوده نیاز است که مطالعات و کاوش‌های باستان‌شناسی نیز در این مجموعه پس از سال‌ها توقف از سر گرفته شود که انجام این کار نیز نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

کد خبر 2758258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha