واگذاری زمین های اوقافی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از همکاری اوقاف در تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در ۴ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام محمد کاروند گفت: در راستای بهره مندی از ظرفیت موقوفات و تعامل با دولت برای حل مشکل مسکن مردم استان کردستان، تفاهم نامه اوقاف استان و مسکن و شهرسازی در ۴ شهرستان به امضاء رسیده و اراضی مد نظر دولت برای تامین مسکن متقاضیان نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی افزود: اوقاف کردستان همواره در تلاش است با دولت و کلیه نهادهای خدمت رسان تعامل داشته باشد زیرا که دغدغه مسکن امروز به اولویت اصلی مردم استان تبدیل شده است که خوشبختانه امضای این تفاهم نامه نوید بخش روزهای خوش برای حرکت چرخ مسکن در استان خواهد بود.

اخذ مجوز معافیت پرداخت پذیره برای ساکنین محله تقتقان سنندج

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در بخش دیگری از سخنان خود از رایگان شدن مراحل صدور سند بیش از ۱۳۰۰ خانواده  در حاشیه شهر سنندج خبر داد و اظهار کرد: با اخذ مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه برای اولین بار در کشور در راستای حمایت از نوسازی بافت فرسوده و سند دار کردن ساختمان های حاشیه شهر بیش از ۱۳۰۰ خانواده که در املاک محله اسلام آباد و کمربندی ۱۷ شهریور سنندج که جزء ساکنین اراضی موقوفه مسجد امین هستند، می توانند به صورت رایگان اقدام به صدور سند مالکیت اعیان کنند.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه مردم مناطق مذکور می توانند ظرف ۵ ماه آینده جهت انجان مراحل صدور سند مالکیت به اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج مراجعه کنند، ادامه داد: ساختمان هایی مشمول این مجوز باید قبل از سال ۱۳۹۸ ساخته شده باشند.

وی یادآور شد: طبق این مجوز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت کلی از پرداخت هرگونه پذیره معاف می شوند و سایر ساکنین که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند نیز در مرحله اول از پرداخت ۲۰ درصد پذیره اولیه معاف هستند و پرداخت این مبلغ منوط می شود به هنگام انتقال سند به غیر.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: مردم محلات اسلام آباد و کمربندی ۱۷ شهریور هرچه سریعتر در راستای بهره مندی از این شرایط می توانند به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج واقع در سه راه ادب مراجعه کنند.

اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانواده به برکت وقف

حجت الاسلام کاروند همچنین از اشتغالزایی برای بیش از ۲۰۰ بانوی سرپرست خانواده به صورت مستقیم و غیر مستقیم به برکت وقف در استان کردستان خبر داد و گفت: از سال گذشته اوقاف کردستان با برپایی کارگاه های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و ... در شهرستان های مریوان، قروه، سنندج و سقز تحت عنوان طرح شمیم خدمت موفق به ایجاد شغل برای ۲۰۰ بانوی سرپرست خانواده شده که خوشبختانه در حوزه رفع موانع  تولید اقدامات مناسبی در این کارگاه ها صورت گرفته است.

وی افزود: سنت حسنه وقف می تواند در زمینه های مختلف تاثیرگذاری بسزایی داشته باشد و یکی از نیازهای اساسی استان در زمینه حضور واقفین و خیرین به حق تولید و اشتغالزایی است که امیدواریم با حمایت خیرین و واقفین بتوانیم فعالیت های بیشتری در زمینه اشتغالزایی در استان انجام بدهیم.

کد خبر 2758301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha