کنترل بازار مرغ از دست ناظران خارج شد/قیمت مصوب ۷۳، قیمت بازار ۸۲

در حال حاضر نرخ مصوب مرغ برای مصرف کننده ۷۳ هرار تومان است، اما قیمت مرغ امروز، ۲۶ تیر ۱۴۰۲، در خرده فروشی های سطح بازار به ۸۲ هزار تومان هم رسیده و به نظر می رسد کنترل بازار مرغ از دست ناظران جهاد کشاورزی کردستان خارج شده است.

به گزارش کرد پرس، کردستان به عنوان یکی از قطب های تولید گوشت مرغ کشور، به ادعای مسئولان جهاد کشاورزی این استان روزانه بیش از ۱۰۰ تن گوشت مرغ گرم مازاد بر نیاز بازار مصرف خود را به دیگر استان های کشور صادر می کند و همین مهم باید تعادل قیمت مرغ در بازار کردستان را حفظ کند اما اینگونه نیست.

گزارش های میدانی نشان می دهد قیمت مرغ در سطح خرده فروشی های استان کردستان به ۷۷ هزار تا ۸۲ هزار تومان رسیده است و این در حالی است که دولت سیزدهم با تشکیل قرارگاه تخصصی مرغ قرار بود این بازار را تحت کنترل درآورد.

حالا چند ماهی است که دیگر خبری از این قرارگاه نیست و از سوی دیگر مشخص شده که بازار اعتنایی به زور و دستور ندارد و این عرضه و تقاضاست و البته سیاست گذاری های تنظیم گری است که راه بازار را مشخص می کند.

طی چند وقت اخیر نیز با افزایش تقاضا برای خرید مرغ به دلیل ایام عید قربان و غدیر و نزدیک شدن به ماه محرم، قیمت مرغ در بازار رکوردهای جدیدی را بر جای گذاشته و به نظر می رسد در روزهای آینده باید باز هم شاهد این افزایش قیمت باشیم.

البته در کنار همه این مسائل عدم نظارت کافی بر بازار است که فروشندگان با هر قیمتی که بخواهند، کالای خود را به مشتریان عرضه می کنند و آشفته بازار، بازار مرغ خود سندی بر درستی این ادعا است.

کد خبر 2758333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha