بدهی ۱۹۵ میلیارد تومانی شهرداری مریوان به پیمانکاران/۸۰ درصد ساخت و سازها غیرمجاز است

شهردار مریوان گفت: در حال حاضر این شهرداری رقمی معادل ۱۹۵ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داشته که از سال های گذشته روی هم انباشت شده است.

سامان سعیدی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: شهرداری مریوان به دلیل ناکارآمدی های انباشت شده در این دستگاه عملا به یک ویرانه با انبوهی از بدهی ها و پروژه های بر زمین مانده تبدیل شده بود که دستگیری شهردار سابق، برخی از اعضای شورای شهر و تعدادی از کارکنان این مجموعه توسط دستگاه قضا خود دلیلی بر این مدعی است. 

وی افزود: شهرداریی را تحویل گرفتم که دریاچه زریوار در کنار آن قرار گرفته اما فضای سبز شهریش خشک شده بود؛ شهرداریی  را تحویل گرفتم که حدود ۱۹۵ میلیارد تومان بدهی داشت اما تنها ۱۱۰ میلیون تومان پول در حساب آن وجود داشت؛  ۷۹۰ نیروی کاری داشت که حدود ۱۹۰ نفر آنان مازاد بودند؛  تمام شهر را برای اجرای پروژه های عمرانی شخم زده بودند و بدون بستن قرارداد با پیمانکار، قول پرداخت پول به آنها را در ازای کار داده بودند.

شهردار مریوان اظهار کرد: شهرداریی را تحویل گرفتم در حال حاضر تمام معابر سطح شهر نیاز به لکه گیری و آسفالت دارد و در مقابل اعتباری برای اجرای این کار ندارد؛  تنها یک دستگاه پرس زباله برای جمع آوری زباله های سطح شهر دارد و نمی تواند جوابگوی حجم کارهای موجود باشد.

سعیدی ادامه داد: اکنون نیز که شهرداری مریوان را تحویل گرفته ام، با تمام توان برای خدمت به این مردم کار می کنم و در همین مدت کوتاه سعی کرده ایم وضعیت خیابان ها و معابر را ساماندهی کنیم و فضاهای سبز را احیا کنیم تا شهروندان احساس آرامش داشته باشند.

بدهی ۱۹۵ میلیارد تومانی شهرداری مریوان به پیمانکاران/۸۰ درصد ساخت و سازها غیرمجاز است

وی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت پارک های این شهر بسیار نامناسب است، قله امام به عنوان یک پارک جنگلی حتی روشنایی مناسبی ندارد که مردم بتوانند از طبیعت آن لذت ببرند و در مقابل برای ورود به این پارک از هر خودرو عوارض ۷ هزار تومانی دریافت می کنند و در ازای آن نیز کوچکترین خدمتی به شهروندان ارایه نمی شود.

شهردار مریوان بیان کرد: در بحث شهرسازی نیز مریوان مشکلات عدیده ای دارد و در حال حاضر ۱۵ تا ۲۰ درصد واحدهای مسکونی این شهر دارای سند و جواز پایان کار هستند و بخش عمده ساخت و سازها به صورت غیرمجاز صورت گرفته است.

سعیدی گفت: چند پروژه جدید را برای بهبود فضای مبلمان شهری مریوان تعریف کرده ایم که یکی از آنها احداث لاین دوچرخه سواری از استادیوم تا دریاچه زریوار است، ادامه عملیات اجرایی کمربندی شمالی شهر، ادامه عملیات اجرایی کمربندی غربی شهر، لکه گیری و آسفالت ۲۶۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر، ساماندهی پیاده روها، عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان سرباز، ادامه عملیات اجرایی کمربندی شرقی، ایجاد گذر ورزش و جدول گذاری معابر از دیگر پروژه های تعریف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی شهرداری مریوان برای میزبانی مناسب از زائران اربعین اشاره کرد و اظهار کرد: در این راستا ۱۰ پارکینگ خودرو در داخل شهر و ۲ پارکینگ نیز در مرز باشماق تعبیه شده تا زائران خودروهای خود را پارک کرده و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی خود را به مرز برسانند.

شهردار مریوان افزود: همچنین برپایی ۶ موکب نیز در دستور کار قرار گرفته تا پس از ورود زوار به شهر مریوان برای پذیرایی و اسکان آنان مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

کد خبر 2758353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha