سامانه حدنگاری و سند دار شدن اراضی کشاورزی ایلام

سرویس ایلام - رئیس کل دادگستری استان ایلام در بازدید از یک شرکت تهیه نقشه و تطبیق مستندسازی، عنوان کرد: کار سند دار شدن اراضی کشاورزی با سرعت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عمران علیمحمدی با همراهی جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی از شرکت پردازش نقشه غرب یکی از شرکت های تهیه نقشه و تطبیق مستند سازی در دفتر مرکزی این شرکت بازدید بعمل آورد و بر تسریع در سند دار کردن اراضی کشاورزی تاکید کرد.

او گفت: این بازدید در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای کامل کاداستر و عمل به برنامه هفتم توسعه و در اجرای صدور کاداستر بالاخص کاداستر زراعی کشور و همچنین پیشبرد هر چه بهتر و بیشتر برنامه های عملیاتی در جهت تحقق کامل سیاست ها و اهداف کلان سازمان ثبت اسناد بعمل آمد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن پرونده های موجود، روند سند گذاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انتظار است که مسئولین برنامه مشخص و مدونی برای سند دار کردن اراضی کشاورزی داشته باشند و با تعامل و همکاری نسبت به صدور هر چه زودتر سند اراضی کشاورزی اقدام کنند.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: با راه اندازی سامانه سحاک (سامانه حدنگاری اراضی کشاورزی) بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود به طوری که در این سامانه بصورت مانتیورنیگ اطلاعات هر قطعه مشخص است که این کار باعث شفافیت در قرارداد خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات مربوط به اراضی کشاورزی گفت: همه در بحث جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی مسئولیت قانونی، ملی و شرعی دارند از این رو نهادهای مرتبط می‌بایست با رویکرد پیشگیری پای کار باشند تا از تغییر کاربری اراضی کشاورزی که قوت غالب مردم از آن‌ها تامین می‌شود جلوگیری شود.

گفتنی است، قرارداد شرکت پردازش نقشه غرب در شهرستان ایوان ۱۸۶۷۰ هکتار است که میزان ۱۲۳۰۰ هکتار برداشت و ۱۵۳۰ فقره تشکیل پرونده و به ادارات مرتبط ارسال شده و همچنین در شهرستان چرداول ۷۶۱۲ هکتار، که ۱۱۴۰ هکتار برداشت و ۱۲۶۰ فقره تشکیل پرونده شده است.

کد خبر 2758389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha