روابط عمومی استانداری کردستان در گردونه سیاست و بی مهری

در علم ارتباطات جمعی؛ از نهاد روابط عمومی به عنوان یکی از ضروریات مهم در هر ارگان و دستگاه و حتی شرکت تجاری و خدماتی یاد می شود. هرچه دایره ارتباطی سازمان گسترده تر باشد سازمان روابط عمومی پرکارتر و گسترده تر خواهد بود نهاد استانداری در هر استانی با افکار عمومی جمعیت استان در تمامی حوزه ها برخورد دارد که لازم است روابط عمومی بعنوان پیشانی ارتباطی نمایندگی دولت در استان باشد.

کرد پرس- این اصل مهم در چند سال گذشته  از سوی مدیران ارشد استان در همه دولت ها  یا بسیار سبک شمرده شده و یا به فراموشی سپرده شده است. روابط عمومی بعنوان حلقه ارتباطی مدیر ارشد استان با سازمانها و مردم  در دولت های قبل  به اتاق انتظار استخدام تبدیل شده بود بدین صورت که کسانی که دولت ها بنوعی وامدار آنان بودند و بعضا خارج از ضوابط آزمون استخدامی از طریق اتاق روابط عمومی به شرف استخدام با اعمال سیاسی وارد می شدند و در دولت فعلی نیز جایگاه و اهمیت روابط عمومی تعریف نشده است بطوریکه نزدیک به ۱۰ روز است روابط عمومی در آستانه هفته دولت و روز خبرنگار به صورت تعلیق در آمده است.

هر چند روابط عمومی استانداری کردستان در حدود ۲۰ ماه  گذشته در اندازه یک روابط عمومی در اندازه و شان دولت سیزدهم ظاهر نشده است و حتی  پس از برکناری آخرین مسئول روابط عمومی در هفته گذشته ظاهرا همه نیروهای شاغل در این بخش هم میان ادارات دیگر تقسیم شده و این پیشانی ارتباطی  که قبلا اتاق فکر سیاسی دولت ها بود چراغش خاموش شده است.

انتظار می رفت با توجه به سبقه رسانه ای مقامات دولت در کردستان و شعارهایشان در مورد اهمیت اطلاع رسانی از یک سو و تاکیدات مقامات ارشد کشوری بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و صحیح به مردم از سوی دیگر،  حداقل این بخش از حوزه استانداری در کردستان را سامان می دادند.

روابط عمومی ساختاری تعریف شده و غیر سیاسی بوده که می تواند پیوند بین دستگاه ها و مردم را تقویت کند. بی مهری به روابط عمومی راهکار برون رفت از مشکلات نمی باشد بلکه سپردن این دستگاه به افراد کارآمد می تواند ممد و مساعد مدیریت در داخل ساختار دولت در استان باشد. روابط عمومی  فهیم سپر دفاعی مدیران است و به نظر می رسد با تعطیلی این بخش مهم در استان کردستان، مدیران هم خود را بی دفاع کرده اند و هم به افکار عمومی جفا می کنند.

کد خبر 2758436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha