اهدای ۵۵۴ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد کردستان

مراسم اهدای ۵۵۴ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان با حضور جمعی از مسئولان استانی در اردوگاه علی بن ابیطالب (ع) در روستای قار از توابع سنندج برگزار شد.

به گزارش کرد پرس، مدیرکل کمیته امداد کردستان در مراسم اهدای ۵۵۴ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۵۵۴  فقره جهیزیه در قالب پنج قلم کالای اساسی شامل یخچال، تلویزیون، لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز برای زوج های جوان تحت حمایت تامین شده که به صورت همزمان در سراسر استان تقدیم آنان شد.

رضا طوسی با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و ۶۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد در استان پرداخت شد و آمار پشت نوبتی تا پایان سال در این حوزه به صفر رسید، افزود: هم اکنون هیچ عروس و داماد پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه در استان نداریم.

وی با بیان اینکه قیمت کارخانه ای این تعداد جهیزیه در حدود ۱۸ میلیارد تومان است، اظهار کرد: همچنین امروز علاوه بر اهدای جهیزیه و براساس نیازسنجی هایی که انجام شده، هزار و ۲۴۰ قلم کالای اساسی به ارزش ۹ میلیارد تومان شامل یخچال، کولرآبی، بخاری گازی و یخچال در میان نیازمندان و مددجویان توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ادامه داد: اهدای ۵۴ مورد اقلام اشتغال زایی به زنان سرپرست خانوار و به ارزش یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان از دیگر برنامه های امروز بود.

طوسی یادآور شد: در قالب این طرح از طریق پرداخت تسهیلات بلاعوض با سرانه ۳۰ میلیون تومان به راه اندازی و ایجاد طرح اشتغال خرد خانگی برای زنان سرپرست خانوار که تحت حمایت هیچ سازمانی نیستند، کمک خواهد شد.

وی بیان کرد: سهمیه استان در راستای اجرای این طرح ۵۱۰ نفر است که این تعداد از طریق مراکز نیکوکاری تحت نظارت این نهاد در شهرستان های تابعه شناسایی شده اند و امروز در این آیین اقلام اشتغال و خودکفایی به ۵۴ نفر از این تعداد در سنندج اهدا خواهد شد تا استارت اشتغال و خودکفایی این بانوان زده شود.

کد خبر 2758438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha