جزئیات پیشنهاد کنگره آمریکا برای تجهیز نیروهای کرد عراق به سیستم ضدهوایی

سرویس جهان- در بخش مربوط به تجهیز نیروهای پیشمرگ به سیستم دفاع هوایی در قانون بودجه دفاعی آمریکا تاکید شده که ارسال سیستم دفاع هوایی از سوی آمریکا؛ هم برای نیروهای دفاعی عراق و هم نیروهای پیشمرگ پیش بینی شده اما اجرای عملی آن به مواردی همچون موجودی این سیستمها در انبار تسلیحات آمریکا و آمادگی این کشور بستگی دارد.

به گزارش کردپرس، کنگره آمریکا در جلسه 14 جولای 2024 خود برای تصویب لایحه بودجه دفاعی این کشور، اصلاحیه مربوط به تجهیز نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان به سیستم های دفاع هوایی را تصویب کرده است. بر اساس این بخش از لایحه بودجه دفاعی 2024 آمریکا، در صفحه 679 آن، به جزئیات این مسئله اشاره شده است.

بر اساس این بخش از قانون بودجه دفاعی آمریکا، وزیر دفاع آمریکا با مشورت وزیر خارجه این کشور باید تا قبل از اول فوریه 2024 برنامه اقدام برای تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیشمرگ در برابر حملات موشکی، راکتی و سیستم های خودکار تهیه کند. در این لایحه نام هیچ کشور و یا گروهی که حملات موشکی، راکتی و یا پهپادی آنها عراق و نیروهای کرد را تهدید می کند ذکر نشده است.

در این بخش همچنین بر موجود بودن سیستم های فوق الذکر در زرادخانه تسلیحات آمریکا و آموزش دادن نیروهای عراقی و پیشمرگ اقلیم کردستان به عنوان پیش شرط اجرای آن تاکید شده است.

همچنین تاکید شده است که وزیر دفاع آمریکا باید کمتر از 90 روز از تایید برنامه فوق نسبت به اجرای آن اقدام نماید.

با این حال تاکید شده است که اگر وزیر دفاع آمریکا تشخیص دهد که ارسال سیستم های دفاع موشکی برای نیروهای عراقی و پیشمرگ بر موجودی زرادخانه موشکی آمریکا و آمادگی دفاعی آمریکا تاثیر منفی می گذارد، می تواند اجرای این برنامه را به تاخیر بیاندازد.

همچنین وزارت دفاع آمریکا مکلف شده است تا قبل از اول جولای 2024، کنگره را از کم و کیف «برنامه اقدام برای تجهیز و آموزش نیروهای امنیت عراق و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان» به سیستم های دفاع هوایی مطلع کند.

کد خبر 2758449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha