سرلشکرباقری: وضعیت امنیتی مناطق مرزی شمالغرب کشور مطلوب است/ رابطه ما با آذربایجان در حال توسعه است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح وضعیت امنیتی مناطق مرزی شمالغربرا مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سطح آمادگی همرزمان ما در مرزبانی فرماندهی انتظامی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را مورد ارزیابی قرار دادیم و به حمدالله همرزمان ما با روحیه بسیار عالی و با توان مناسب و با مهارت کامل مشغول حراست و محافظت از خطوط و نواحی مرز کشور هستند.

به گزارش کرد پرس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری افزود: قطعا در هر مرزی و در هر جایی اگر نسبت به مرزهای کشور و یا منافع جمهوری اسلامی تعرضی صورت بگیرد، نیروهای مسلح در گام نخست پاسخ مقتدرانه و پشیمان کننده ای را به دشمن خواهند داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان بازدید از مناطق مرزی شمالغرب کشور  اظهار داشت: امروز از مناطق مرزی بین ایران و جمهوری خود مختار نخجوان بازدید کردیم؛ هم اکنون واحدهایی از مرزبانی فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی و همچنین واحدهایی از ارتش جمهوری اسلامی جهت برقراری امنیت مرزی و حراست از حدود و ثغور میهن عزیزمان در این مناطق مستقر هستند و ماموریت های خود را مطابق با قوانین و  دستورالعمل های ابلاغی انجام می دهند.

باقری با تاکید بر اصل حسن همجواری  و توسعه روابط با کشورهای همسایه بیان داشت: خوشبختانه رابطه ما با کشور آذربایجان در حال توسعه است و هیچ گونه مشکلی در مسائل مرزی و امنیتی نداریم و و به حمدالله روابط اقتصادی دو کشور نیز روز به روز در حال توسعه و تعمیق است و صرفا این بازدید یک بازدید دوره ای میباشد که از مرزهای کشور به طور سالانه  صورت می گیرد.

وی افزود: دوستان ما در ارتش و نیروی زمینی هم که در منطقه حضور دارند، به طور طبیعی برای حراست از مرزهای کشور در این منطقه مستقر و در حال انجام ماموریت هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در سرکشی از این مناطق شاهد حضور مقتدرانه همرزمان عزیزم اعم ازکارکنان سربازان  و همرزمان پایور بودم، به حمدالله این عزیزان از روحیه قوی و شاداب برخوردار بوده و با اقتدار امور محوله را انجام می دهند. به طور کلی همه امور مربوط به نیروهای مسلح در این استان و مناطق مرزی آن به نحو احسن در حال انجام است.

باقری در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش جمهوری اسلامی نسبت به تخطی و تعرض احتمالی دشمنان به این مرز و بوم، اظهار کرد:

مسلما پاسخ ما مانند دوران دفاع مقدس محکم و مقتدرانه خواهد بود. قطعا در هر مرزی و در هر جایی اگر نسبت به مرزهای  کشور و یا منافع جمهوری اسلامی تعرضی صورت بگیرد، نیروهای مسلح در گام نخست پاسخ مقتدرانه و پشیمان کننده ای را به دشمن خواهند داد و متعاقبا در گام بعدی همه ملت ایران بطور یکپارچه در برابر دشمن با تمام قوا ایستادگی نموده و متجاوز را نابود خواهند کرد که البته این را همه دنیا می داند و دلیل امنیت کشورمان عمدتا همین موضوع است .

کد خبر 2758450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha