دفتر نمایندگی بنیاد مستضعفان در کردستان راه اندازی شود

استاندار کردستان خواستار راه اندازی دفتر نمایندگی بنیاد مستضعفان در استان برای انجام بهتر طرح‌های محرومیت‌زدایی و خدمات مناسب‌تر به مردم منطقه شد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای اداری استان کردستان، گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کردستان با توجه به پتانسیل‌ها، به رونق اشتغال و جهش توسعه اقتصادی منجر خواهد شد.

وی اظهار کرد: بنیاد مستضعفان و زیرمجموعه آن یعنی بنیاد علوی، طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی برای رفع محرومیت در نقاط استان از جمله سروآباد انجام داده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه نهادهای بنیاد مسکن و مستضعفان در اوج بالندگی در محرومترین نقاط کشور خدمت رسانی می کنند، افزود: در حوزه خدمات سرمایه گذاری و گردشگری زمینه بسیار مساعد است و تمرکز روی آن در کردستان، در افزایش درآمد سرانه، ایجاد اشتغال و ثروت عمومی تحول ایجاد می‌کند.

زارعی کوشا ادامه داد: سال گذشته از ابتدای فروردین تا تیرماه ۱۵۰ هزار نفر گردشگر وارد استان شدند که امسال این رقم به بیش از یک میلیون نفر رسید و این آمار نشان از ظرفیت بالای استان در زمینه توسعه گردشگری دارد.

وی یادآور شد: کردستان به واسطه حداقل یک دهه دفاع مقدس، درگیری و ناامنی، فرصت های زیادی را برای توسعه زیرساخت ها از دست داده است و امروز به دلیل مشکلات فراوان با وجود توجه ویژه دولت سیزدهم، نیازمند نگاه ویژه است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری و هلدینگ های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال شاهد توجه خاصی هستیم، بیان کرد: در ۲۰ ماه گذشته، کارهای خوبی در حوزه تسهیل سرمایه‌گذاری، مجوزهای بی‌نام و بسته های سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌گذاران خارجی از جمله اقلیم کردستان عراق انجام دادیم.

زارعی کوشا به ساخت مسکن محرومین توسط بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: سهم کردستان از ۲۰ هزار واحد برنامه‌ریزی شده در کشور، یک هزار واحد بوده که ۵۱۲ واحد آن به اتمام رسیده است.

وی اشاره ای هم به عقب ماندگی استان در برخی شاخص ها داشت و افزود: در بحث احداث راه روستایی، فاصله زیادی با میانگین کشوری داریم که باید جبران شود، ضمن اینکه تلاش ما است تا پایان دولت سیزدهم بسیاری از فاصله‌ها را به متوسط کشوری برسانیم.

کد خبر 2758474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha