اراضی پایاب سد گاران به بهره برداری می رسد/انتقال آب گاران به دریاچه زریوار

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: در سال جاری میزان ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شبکه پایاب سد گاران آماده بهره برداری و به تعاونی های تولید و آب بران تحویل داده می شود.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد گفت: تأمین آب شرب شهر مریوان تا افق ۱۴۲۵ تأمین آب کشاورزی اراضی به میزان ۴ هزار ۵۶۶ هکتار در نواحی شرق، شمال و جنوب در جهت توسعه اراضی کشاورزی و محرومیت زدایی و بهبود وضعیت زیست محیطی، از عمده اهداف اجرای پروژه سد و شبکه آبیاری و زهکشی گارانِ مریوان است.

وی افزود: واحد عمرانی شماره یک شامل اراضی سواحل راست و چپ رودخانه مریوان (کلین کبود) به مساحت خالص حدود ۲۵۰ هکتار، واحد عمرانی شماره ۲ شامل اراضی دشت های سلسی، عصرآباد و حوزه رودخانه گاران به مساحت خالص حدود یک هزار و ۶۵۰ هکتار، واحد عمرانی شماره ۳ شامل اراضی شمال دریاچه زریبار و ساحل چپ رودخانه قزلچه سو به مساحت خالص حدود یک هزار و ۶۶ هکتار و تأمین آب اراضی جنوب دریاچه زریبار به مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار و جمعاً به میزان ۴ هزار و ۵۶۶ هکتار اراضی پائین دست سد گاران تحت پوشش شبکه آبیاری قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شبکه پایاب سد گاران یکی از پروژه های اولویت دار وزارت نیرو است، براساس برنامه ریزی های بعمل آمده و هماهنگی انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی استان، در سال جاری میزان ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از این اراضی آماده بهره برداری و تحویل به تعاونی های تولید و آب بران می شود.

آریانژاد ادامه داد: با توجه به تصمیمات متخذه در کارگروه احیای دریاچه زریبار و نظر به هماهنگی های بعمل آمده با شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران و محیط زیست استان، توانستیم به حول و قوه الهی و در سایه تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران این مجموعه تأمین آب حوزه زیست محیطی دریاچه زریبار مریوان را نیز به انجام رسانیم.

وی یادآور شد: این شرکت توانست در مدت زمانی کوتاهی با کار جهادی، نسبت به انتقال ۳۰۰ لیتر برثانیه آب سد گاران به دریاچه زریبار در سال جاری اقدام نماید که موجب رضایتمندی و شادی اهالی شریف مریوان، انجمنهای زیست محیطی، محیط زیست استان و گردشگران شد.

کد خبر 2758493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha