افزایش حضور نظامی آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- نشریه اروپایی مدرن دیپلماسی از اعزام نیرو و تجهیزات نظامی جدید از سوی آمریکا به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، دو هفته قبل برخی رسانه های ترکیه از اعزام نیروهای جدید از سوی آمریکا به سوریه و عراق خبر اده بودند اما مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک آمریکا اعزام نیروهای جدید به سوریه در پی افزایش تنش ها با روسیه در این کشور را تکذیب کرد.

با این حال نشریه اروپایی مدرن دیپلماسی از اعزام 2500 نیروی نظامی جدید از سوی آمریکا به منطقه خاورمیانه بویژه سوریه و عراق در ماههای آینده خبر داد. این نشریه همچنین از دو رسانه آمریکایی به نام های شبکه خبری ای بی سی و 7 نیوز نتورک نقل کرده است که نیروهای جدید حداقل به مدت 9 ماه در این مناطق حضور خواهند داشت.

این نشریه همچنین از تایید اعزام نیروی جدید آمریکا به منطقه بویژه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از سوی یک مقام آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد.

مدرن دیپلماسی همچنین از ارسال تجهیزات نظامی جدید از سوی آمریکا به پایگاههای این کشور در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

البته دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داد حداقل 100 کامیون تجهیزات نظامی و لجستیک از سوی آمریکا به شمال شرق سوریه ارسال شده است.

این نشریه اروپایی در باره اهداف آمریکا از اعزام نیرو و تجهیزات جدید به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گفته است این تحرکات به منظور مقابله با تنشهای جدید با روسیه در سوریه و تقویت نیروهای کرد سوریه صورت گرفته است.

کد خبر 2758547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha