دفتر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در خوی افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- آیین افتتاح اتاق بازرگانی ایران در خوی به نمایندگی به عنوان نزدیکترین شهر و مسیر ارتباطی ایران و ترکیه با حضور مسئولین کشوری و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش کردپرس، عادل نجف زاده  نماینده خوی و چایپاره در مجلس در این مراسم با بیان اینکه افتتاح اتاق بازرگانی مشترک ایران ـ ترکیه در خوی نشان دهنده اهمیت این شهر به عنوان شاهراه اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه است، تصریح کرد: امسال ۴۰ کیلومتر از جاده استراتژیک خوی و قطور با اعتبار تخصیصی ۲۵۰ میلیارد تومانی تکمیل و به بهره برداری می رسد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه ادامه داد: امروزه اتاق های بازرگانی نقش اصلی و کلیدی بین اقتصاد و تجارت دولت ها را بازی می کنند و راه اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه در خوی پیام مهمی به مسئولین کشوری داد.

ازدمیر، رئیس اتاق بازرگانی ترکیه در ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: راه اندازی اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در خوی نشان دهنده علاقه تجار و دولتمردان دو کشور برای ارتقای جایگاه تجاری و اقتصادی دو کشور به رتبه ۳۰ میلیارد دلار است.

او تصریح کرد: تکمیل جاده خوی_ قطور که در دست تکمیل و احداث است می تواند ارتباطات تجاری و اقتصادی با ترکیه را بیش از پیش بهبود بخشد.

ازدمیر نزدیکی مسیر خوی به ترکیه را برای تجار و بازرگانان ترکیه بسیار سود آور و مقرون به صرفه از لحاظ زمان و هزینه ها عنوان کرد.

کد خبر 2758582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha