اهانت سریالی به مقدسات اسلامی؛ طرحی هدفمند

سرویس ایران- اهانت به مقدسات ادیان آسمانی در قاموس دستورات و سنت ها و آیین های هیچ یک از ادیان نمی گنجند زیرا همه ادیان الهی جزو دین حنیف به شمار می آیند بلکه آنچه که حس شکاف را به جامعه بشری القا می کند آموزه ها و بدخواهی های برخی پیروان ادیان تحریف شده ای است که به نبی ما بعد خود اذعان نداشته و رسالت بعد از خود را مردود می داند.

کرد پرس- این رویه رفتاری با ادیان دیگر بیشتر در اندیشه های یهودیان افراطی نمایان می باشد.  افراطیون یهود حتی عیسی پیامبر (ع)  را به صلیب کشیدند تا شاید انوار رسالت او را خاموش کنند. این آیین  تحریف شده علاوه بر مسیحیت، بیشترین کینه و عداوت ها را علیه دین مبین اسلام و پیامبر آن (ص)  و کتاب آسمانی بعنوان خاتم الانبیاء و خاتم الکتاب آسمانی روا داشتند و تا کنون نیز ادامه دارد.

 این نوع کینه توزی ها در قالب اهانت به انبیاء و خاصه قران کریم  بیشتر با هدف ایجاد منازعه و اختلاف بین ادیان از گذشته تا حال صورت گرفته است. این نوع اقدامات هنجارشکنانه که روح بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مسلمان را جریحه دار می کند از مظاهر و مصادیق جاهلیت و سفاهت دنیای مدرن می باشد دنیایی که دین را بازنشسته و علم را بجای خدا نشانده است.

 البته سابقه تاریخی نشان داده است که مسلمانان با این پدیده عاقلانه رفتار کرده اند و طبق آموزه های قرآن ادیان الهی ماقبل را تکریم کرده و از نظر اسلام تمامی ادیان الهی برای برقراری روابط میان انسان و خدا وند متعال و نجات و هدایت او آمده اند.

 اسلام به همه پیامبران از جمله ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و فرزندانش و به آنچه را که طبق آموزه های قرآن موسی و عیسی آورده اند اعتقاد داشته و احترام می گذارد و بین هیچ یک از آنان فرقی قائل نمی باشد:  "لانفرق بین  احدا منهم ونحن له مسلمون" .(۱۳۶ بقره) و این منشور رفتاری  دین اسلام  با دیگر ادیان الهی است.

 به همین دلیل با علم به اینکه مسلمانان می دانند کتب انجیل و تورات تحریف شده است اما تاکنون کسی به این مقدسات آنها اهانت نکرده است ولیکن همیشه این اهانت به پیامبر و کتاب مسلمانان از سوی پیروان افراطی دین تحریف شده صورت گرفته است ولی اسلام نه تنها با ادیان الهی بلکه با ادیان کهن اشراقی نیز منازعه ای نداشته است. بعنوان نمونه رهبران مسلمانان در جریان مناقشات خونین بین مسلمین میانمار با برخی پیروان جاهل از آئین بودا عاقلانه برخورد نمودند و رفتار چند افراطی گمراه بودایی را به حساب جامعه بودائیان نگذاشتند.

اینک در مواجهه با تکرار این قرآن سوزی از سوی معدود افراد و جریانات افراطی منحرف موضعی حکیمانه اتخاذ کرده و حساب ادیان الهی را با برخی پیروان منحرف با نقشه های شوم  تفرقه افکنانه مجزا می کنند.

هرچند گفته شود مرتکبان این جنایات لائیک و خدا ناباورند اما چرا این خدا ناباوران ماجراجو به  کتب دیگر ادیان تعرضی ندارند!

پدیده اهانت به مقدسات ادیان قبل از اینکه اعتقادی باشد سیاسی است و بیشتر در راستای تنازع  جوامع بشری و تقابل جوامع ادیانی بوده و حرکتی ایضائی در لاپوشانی ناکامی های نظام سلطه در منازعات جهانی و تنش های داخلی برخی رژیم های نژادپرستی است  که شواهد نشان دهنده حرکت آنها به سوی فروپاشی است.

کد خبر 2758598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha