شهید «‌داریوش رضایی نژاد» پرچم افتخار آبدانان

سرویس ایلام - آبدانان را در استان ایلام به شهر هنرمندان و افراد تحصیلکرده ای میشناسند که پرچم افتخار آن در دست دانشمند هسته‌ای شهید داریوش رضایی نژاد است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، وی دانشجوی دکترای مهندسی برق از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود که در یکم مرداد ماه ۱۳۹۰ مقابل منزلش و مقابل دیدگان دختر خردسال و همسرش ترور و به شهادت رسید.

امسال دوازدهمین سالگرد شهادت این دانشمند هسته‌ای شهید در زادگاهش آبدانان با حضور ملازاده معاون انرژی‌ هسته‌ای کشور، فرمانده‌ سپاه امیرالمومنین (ع)، مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان ایلام، معاون توسعه استانداری ایلام، امام جمعه و فرماندار شهرستان آبدانان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از مسئولان در زادگاهش شهرستان آبدانان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در این یادواره گفت: دانشمندان هسته ای با تلاش مضاعف خویش توانستند پرچم پیشرفت و تعالی ایران را در جهان برافراشته کنند.

جمال اسدی افزود: همچنین این افراد با رشادت های خود طی چند سال اخیر کشور عزیزمان ایران را در ردیف کشورهای برتر هسته ای قرار داده و این برای نظام و ملت افتخار است.

وی بیان داشت: یکم مردادماه سال ۱۳۹۰ ایادی استکبار و مدعیان دروغین حقوق بشر که همواره در مقابل ملت ایران ناتوان بوده و هیچگاه توان رویارویی با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود نمی دیدند، در اقدامی بزدلانه دانشمند هسته‌ای کشورمان «شهید داریوش رضایی نژاد» را در مقابل دیدگان همسر و دختر خردسالش به شهادت رساندند.

شرکت کنندگان قبل از برگزاری مراسم بر سر مزار شهید «داریوش رضایی نژاد» در گلزار منور شهدای امامزاده سید صلاح الدین محمد (ع) شهر آبدانان حضور یافته و ضمن عطر افشانی و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای هسته ای را گرامی داشتند.

شهید دکتر داریوش رضایی نژاد در صبح چهارشنبه ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ در شهرستان آبدانان در استان ایلام به دنیا آمد.

وی از نخبگان شهرستان آبدانان در استان ایلام بود که در یک حادثه تروریستی در اول مردادماه در تهران به درجه رفیع شهادت رسید.

وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را با توجه به استعدادهای فوق العاده، بصورت جهشی گذراند و در مقطع متوسطه در رشته ریاضی فیزیک فارغ التحصیل شد و در سال ۱۳۷۳ در آزمون سراسری شرکت کرد و در رشته الکترونیک دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان پذیرفته و در سن ۲۰ سالگی از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

شهید رضایی نژاد در همان سال در سازمان صنایع دفاعی کشور مشغول به کار می شود و در سال ۱۳۷۹ در رشته الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه پذیرفته می شود.

در سال ۱۳۸۹ در مقطع دکتری حرفه ای در رشته برق گرایش قدرت از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران مشغول به تحصیل می شود و در این روزها در حال تهیه تز دکتری خود بوده است که ترور شد و به شهادت رسید.

در سال ۱۴۰۰ فیلمی به نام هناس به کارگردانی حسین دارابی ساخته شد که در این فیلم ماجرای ترور داریوش رضایی‌نژاد از دید همسرش، شهره پیرانی روایت شده است.

کد خبر 2758614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha