هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای نواحی شمالی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به تقویت دامنه فعالیت امواج بارشی از هشدار سطح نارنجی از فردا برای نواحی شمالی استان خبر داد.

به گزارش کردپرس، مهدی صابری در این خصوص گفت: اساس آخرین بررسی‌ها و با توجه به فعالیت موج بارشی در نواحی شمالی و مرکزی استان شاهد افزایش ابر و بارش‌های رگباری باران توام با رعد و برق از روز سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه خواهیم بود.

او افزود: شدت بارش‌ها در نیمه شمالی استان پیش بینی شده‌ و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق و شهرهای شمالی دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی تاکید کرد: شهروندان و کوهنوردان لازم است در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از تردد در نقاط مرتفع کوهستانی و اتراق در مسیر مسیل‌ها خودداری کنند.

صابری اضافه کرد: با توجه به بارش‌های رگباری، وقوع رعد و برق، سیل و وزش بادهای موقت از عشایر، گله‌داران، چوپانان و مردم محلی نیز درخواست می‌شود تا حد ممکن از تردد در کوهپایه‌ها خودداری کنند.

او با اشاره به دمای ۲۴ ساعت گذشته استان گفت: از لحاظ دمایی گرم‌ترین شهر پلدشت با دمای مثبت ۳۹ درجه و خنک‌ترین شهر تکاب با مثبت ۱۵ درجه سانتی‌گراد بود.

به گفته چابری؛ دمای هوای این استان از روز سه‌شنبه هفته جاری (فردا) با افزایش ابر در منطقه ۲ تا سه درجه‌ کاهش خواهد یافت.

کد خبر 2758656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha