جلسه 12 ساعته مدیران CHP؛ نشست پر تنش اپوزیسیون

سرویس ترکیه - جلسه مدیران CHP درباره جنجال های اخیر در داخل این حزب، در فضائی پر از تنش برگزار شد و 12 ساعت به طول انجامید.

به گزارش کردپرس، پس از تنش های پیش آمده پس از انتشار نشست آنلاین در فضای زوم بین برخی از اعضای ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP)ف این حزب روز گذشته نشست خود را برای بررسی موضوعات پیش آمده اخیر برگزار کرد؛ نشستی که بسیار پر تنش برگزار شد و 12 ساعت به طول انجامید.

بنا بر گزارش جمهوریت، در این نشست 12 ساعته، کمال قلیچدار اوغلو رهبر CHP یک بار دیگر در سخنانی بر غیراخلاقی بودن برگزاری نشست زوم از سوی برخی از اعضای ارشد، از جمله اکرم امام اوغلو شهردار کلان شهر استانبول، تاکید کرد.

شنیده ها حاکی از این هستند که قلیچدار اوغلو به طور تلویحی ادعاهای امید اوزداغ درباره تعریف یک پروتکل محرمانه را پذیرفته است، با این حال به محتوای آن اشاره ای نکرده است. پیشتر اوزداغ مدعی شده بود که در صورت پیروزی قلیچدار اوغلو قرار بوده که 4 وزارتخانه از حمله وزارت کشور به علاوه سازمان اطلاعات ترکیه (میت) به او واگذار شود. موضوعی که جنجال بزرگی را در بین رهبران احزاب اپوزیسیون پدید آورد.

اسماعیل سایماز روزنامه نگار مشهور روزنامه سوزجو نیز در گفتگو با برنامه خبری خلق تی وی مدعی شد که بر اساس اطلاعاتی که منابع خبری او به او داده اند، در این نشست امام اوغلو از برگزاری جلسه زوم دفاع کرده و گفته است که این نشست ها در میان اعضای ارشد حزب بسیار عادی هستند و خواست تغییر رهبران حزب هم امری عادی است. 

آنگونه که سایماز می گوید، در این نشست شماری از طرفداران قلیچدار اوغلو و مخالفان امام اوغلو نیز بر او تاخته اند و او را برای ادامه سمت خود ناشایست دانسته اند. حتی یکی از اعضای ارشد حزب آمادگی خود را برای پذیرش نامزدی برای شرکت در انتخابات شهرداری ها برای تصدی شهرداری استانبول اعلام کرده است.

قلیچدار اوغلو در سخنان خود خطاب به امام اوغلو و کسانی که خواستار تغییر او هستند، گفته است که در صورتی که کسی را پاکدست تر از خودش می دیده، حاضر به بلند شدن از کرسی خود می بوده است.

این نشست به دور از چسم رسانه ها برگزار شد و اخبار منتشر شده از این نشست تنها اطلاعاتی است که از مدیران حاضر در نشست به برخی خبرنگاران نزدیک به حزب داده شده است.

در همین زمینه می توانید به این اخبار نیز نگاه کنید:

انتشار تصاویر جلسه مخفی اعضای ارشد CHP باعث تنش در میان حزب شد

آکشنر: من از توافق بین قلیچداراوغلو و اوزداغ اطلاعی نداشتم

کد خبر 2758666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha