سودجویان شن و ماسه کارشناس گشت و بازرسی ماکو را کتک زدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرد: طی روزهای گذشته کارشناس گشت و بازرسی شهرستان ماکو در حین اجرای ماموریت خود در راستای جلوگیری از برداشت مصالح رودخانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به مرکز درمانی این شهرستان منتقل شد.

به گزارش کردپرس، از آب منطقه ای؛ مجید رستگاری اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای متولی اصلی حفاظت از رودخانه‌ها است بنابراین اجازه نخواهد داد برداشت‌های بی‌رویه از بستر رودخانه‌های آذربایجان غربی صورت بگیرد و استمرار پیدا کند.
او ادامه داد: برداشت شن و ماسه از حریم و بستر رودخانه‌ها موجب صدمات و لطمات جانی و مالی و نیز زیست محیطی می‌شود و هرگونه خاک‌برداری و برداشت مصالح از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و دیگر منابع آبی باید با هماهنگی و گرفتن مجوز از شرکت آب منطقه ای و سازمان‌های مربوطه باشد، در غیر اینصورت تخلف محسوب شده و با جدیدت با متخلفان برخورد می‌شود.

به گفته رستگاری؛ صدور اجازه بهره‌برداری یا واگذاری بهره‌برداری از شن، ماسه و خاک رس بستر و حریم رودخانه‌ها، انهار و مسیل‌ها و حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها منوط به کسب موافقت قبلی وزارت نیرو است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی تاکید کرد: استمرار مجوزهای بهره‌برداری از شن، ماسه و خاک رس واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها، انهار و مسیل‌ها منوط به حصول اطمینان وزارت نیرو درخصوص امکان عبور جریان‌ها و سیلاب‌های احتمالی از رودخانه‌ها، انهار و مسیل‌ها با حداقل خسارات قابل پیش ‌بینی است.

کد خبر 2758726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha