دستگاه های اجرایی اعتبارات تملک دارایی سال ۱۴۰۱ را هزینه کنند

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان گفت: علیرغم اینکه دستگاه های اجرایی کمتر از ۲ ماه برای جلوگیری از برگشت اعتبارات تملک دارایی سال ۱۴۰۱ فرصت دارند اما مانده این اعتبارات در استان بسیار زیاد بوده و باید این اعتبارات هزینه شود.

به گزارش کرد پرس، مجتبی مقیاسی در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان سنندج، گفت: زمان برای اجرای پروژه های عمرانی در کردستان بسیار محدود است و بر اساس گزارش های مستند در حال حاضر مانده اعتبارات تملک دارایی در دستگاه های اجرایی استان بسیار زیاد بوده، علیرغم اینکه کمتر از ۲ ماه برای هزینه کرد این اعتبارات زمان مانده است.

وی اظهار کرد: انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی از این زمان مانده حداکثر استفاده را برده و پروژه های خود را تکمیل کنند تا شاهد برگشت اعتبارات توسط دستگاهی نباشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان افزود: یکی دیگر از بحث هایی که در هزینه کرد اعتبارات بسیار مهم است، بحث تورم است که با توجه به تورم افزایشی که روزانه شاهد آن هستیم، هر چه سریعتر عملیات اجرایی یک پروژه شروع شود، قطعا درصد پیشرفت فیزیکی پروژه نیز بالاتر خواهد رفت.

مقیاسی ادامه داد: بر همین اساس انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی در سال جاری، پس از بستن موافق نامه های کاری و مشخص شدن تخصیص ها، شروع پروژه ها را استارت زده تا زمان کاری را از دست ندهند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اعتبارات شهرستان سنندج برای سال جاری ۴۲۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، مدیران شهرستانی باید از ظرفیت هایی که در بودجه استان لحاظ شده نیز به خوبی بهره گرفته و از محل تملک استانی، اعتبارات متوازن و ۳ درصد نفت بتوانند اعتباراتی را برای خود جذب کنند.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان بیان کرد: البته ظرفیت هایی نیز در قانون بودجه وجود دارد که جزو اعتبارات مصوب نیست، مانند بحث قیر که نیاز است دستگاه های اجرایی که در بحث راهسازی و آسفالت نیاز به قیر دارند، در این موضوع ورود کرده و اعتبارات تملک دارایی در اختیار خود را در محل دیگری هزینه کنند.

مقیاسی گفت: یکی دیگر از ظرفیت هایی که در قانون بودجه وجود دارد بحث استفاده از اعتبارات بازآفرینی برای بافت های فرسوده است که راه و شهرسازی باید برای جذب اعتبارات مناسب برای شهرستان سنندج، اقدام کند تا مانند سال ۱۴۰۰ که مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای ساماندهی بافت های فرسوده سنندج توسط شرکت بازآفرینی شهری اختصاص داده شده بود، برگشت نخورد.

وی افزود: در بحث مولد سازی نیز فرصت مناسبی است تا دستگاه های اجرایی بخشی از اعتبارات مورد نیاز خود را از این محل تامین کنند، مانند راه و شهرسازی که بر اساس اطلاعات احصا شده در حال حاضر در سطح شهرستان سنندج ۱۰ هزار قطعه زمین تحت تملک سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد که می توانند با استفاده از چند درصد از این زمین ها، بخشی از پروژه های خود را در حوزه نهضت ملی مسکن و راهسازی به اتمام برسانند.

کد خبر 2758746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha