۳۰۰ میلیارد برای توسعه گردشگری کردستان در نظر گرفته شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات ملی و تسهیلات برای توسعه صنعت گردشگری این استان در نظر گرفته شده است.

به‌گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد با بیان اینکه این مجموعه برای شناساندن جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی مسئولیت خطیری برعهده دارد، گفت: معرفی این ظرفیت‌های نهفته از اولویت‌های میراث فرهنگی است.

وی اظهار کرد: یک مدیر خوب می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح و دقت در انجام امورات مربوطه و برقراری رابطه درست، نقش مهم و به‌سزایی در توسعه اقتصادی داشته و در رشد و آبادانی منطقه بسیار تأثیرگذار باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان که ۵۰ میلیارد تومان عمرانی از محل اعتبارات ملی و ۲۵۰ میلیارد تومان شامل تسهیلات تبصره ۱۸، ۱۶ و صندوق توسعه ملی و روستایی است، در نظر گرفته شده است.

مهرزاد ادامه داد: تاکنون ریالی از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به استان تخصیص نیافته اما از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان به متقاضیان این بخش در استان پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم هر چه سریع‌تر ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، تخصیص یابد، یادآور شد: از این اعتبار می‌توان کارهای عمرانی، توسعه زیرساخت‌ها و گردشگری، مرمت و بازسازی آثارهای تاریخی را انجام داد.

کد خبر 2758769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha