حمله سگ هار موجب مرگ کودک روستایی در مهاباد شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: دختر هفت ساله اهل یکی از روستاهای این شهرستان مدتی پس از حمله یک قلاده سگ‌ هار فوت کرد.

به گزارش کردپرس، امید صادق امیری به ایرنا افزود: این دختر بچه‌ اهل یکی از روستاهای بخش مرکزی مهاباد در حمله یک قلاده سگ بلاصاحب از ناحیه سر و گردن زخمی شده بود و شستشوی زخم، واکسن‌های ضد هاری در سه نوبت (۲۱، ۲۴ و ۲۸ تیر) و آنتی‌بیوتیک لازم طبق پروتکل‌های بهداشتی را از همکاران واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد دریافت کرد.

او با اشاره به اینکه نتایج آزمایش این قلاده سگ هاری مثبت بود اضافه کرد: این کودک پس از ۱۲ روز از حمله سگ، با علایم تب‌شدید به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد مراجعه و پس از ویزیت به دلیل شدت تب با دستور پزشک با آمبولانس به مراکز بیمارستانی در ارومیه اعزام شده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: پس از اعزام در مسیر انتقال به ارومیه بیمار دچار تشنج شده بود و آمبولانس دوباره بیمار را به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد جهت انجام عملیات پزشکی احیا قلبی برگشت داد.

صادق امیری  اظهار کرد: متاسفانه تلاش های پزشکان برای نجات جان بیمار بی‌نتیجه ماند و بیمار برای کالبد شکافی به پزشک قانونی ارجاع داده شد.

کد خبر 2758770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha