کرمانشاه در سوگ سرور و سالار شهیدان

سرویس کرمانشاه _ همزمان با عاشورای حسینی، عاشقان اهل بیت (ع) در کرمانشاه در غم سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ در روز عاشورای حسینی دوستداران اهل بیت در کرمانشاه در سوگ امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.

مردم شهرها و روستاهای استان کرمانشاه از صبح امروز با حضور در خیابان‌ها، امامزاده‌ها و ۴۰ بقعه و امامزاده به عزاداری سید و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند.

در شهر کرمانشاه بیشتر دسته‌جات عزاداری در سه راه آبادانی و مسکن، چهاره راه مدرس و باغ فردوس مزار شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تجمع کرده و در سوگ سرور و سالار شهیدان به سر و سینه زدند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز با خواندن مرثیه‌های کُردی شور و حال خاصی به آیین‌های عزاداری امسال مردم سوگوار کرمانشاه دادند.

مردم سوگوار کرمانشاه همزمان با ظهر عاشورا و شنیدن بانگ اذان، به تاسی از سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مسجد جامع این شهر گرد آمدند و نماز جمعه را به امامت آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اقامه کردند.

یکی دیگر از برنامه‌های ایام محرم برگزاری شام غریبان است که در محل تجمع هیات‌ها در شب دهم محرم برگزار خواهد شد و ختم عزاداری‌ها در دهه اول محرم توسط هیات‌ها اعلام می‌شود.

مراسم خیمه سوزی عصر عاشورا به یاد به آتش کشیدن و غارت خیمه‌های اهل بیت امام حسین(ع) امروز جمعه ششم مرداد ساعت ۱۸:۳۰ در میدان غدیر شهر کرمانشاه برپا می‌شود.

همچنین اجتماع بزرگ عزاداران حسینی روز یکشنبه ۱۲ محرم ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به مناسبت سومین روز شهدای کربلا از چهار راه غدیر به سمت حیدریه کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کد خبر 2758812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha