ثبت ٦٥ طلاق صوری در مهاباد به بهانه دریافت وام

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره ثبت و احوال مهاباد گفت: امسال ۱۸۹ فقره پرونده طلاق در شهر و ۳۶ واقعه طلاق در سطح روستاهای تابعه شهرستان ثبت شده که از این تعداد ۶۵ فقره صوری و ساختگی بوده که با اهداف مختلف انجام شده است.

به گزارش کردپرس از ایرنا؛ رحیم خوش پرواز در تاکید کرد: اخذ طلاق توافقی از طریق دستگاه قضایی به راحتی امکان پذیر بوده و از طرفی دفاتر ثبت ازدواج نیز آن را ثبت و شرایط برای ازدواج دوباره افراد به بهانه دریافت تسهیلات بانکی به این طریق فراهم خواهد شد.

او با بیان اینکه قانون اجازه تعویض شناسنامه و حذف اسامی همسران قبلی در شرایط فوت یا طلاق را به متقاضیان داده است، گفت: طی سه ماهه آخر سال گذشته، ۷۰ مورد تعویض شناسنامه با هدف حذف نام همسران قبلی و به منظور ازدواج صوری و دریافت وام درخواست شده که این روند با هماهنگی اداره کل ثبت و احوال آذربایجان غربی متوقف شده است.

خوش پرواز از شناسایی ۳۰ شناسنامه جعلی نیز خبر داد و گفت: اعلام جرم برای تمامی افرادی که از مدارک جعلی سواستفاده و به صورت غیرقانونی از خدمات دولتی استفاده کرده‌اند، انجام و پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

افزایش رقم وام ازدواج بهانه ای برای طلاق صوری و ازدواج مجدد

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مهاباد هم گفت: ۵۰ پرونده جعل اسناد و مدارک هویتی با هدف ازدواج دوباره و گرفتن وام در این شهرستان تشکیل شده و در همین رابطه نیز ٣ متهم شناسایی شده‌اند که در مرحله جلب و دستگیری قرار دارند.

سرهنگ امیررضا رسولیان اظهار کرد: از مدیران بانک‌های عامل انتظار داریم موارد مشکوک را به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و برخورد با آنها اقدام قانونی انجام شود.

او با بیان اینکه ما بعد از دریافت وام ازدواج هیچ نوع بازرسی و نظارت بر این موضوع و راستی آزمایی نداریم، افزود: افزایش رقم وام ازدواج و پرداخت سهل آن به افزایش طلاق صوری و ازدواج مجدد منجر شده است.

کد خبر 2758823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha