سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد ریالی مخابرات در مرز باشماق مریوان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به منظور ارتقا زیرساخت های مخابراتی و کیفیت ارائه خدمات باکیفیت به مردم و زائرین اربعین، بیش از ۴۴ میلیارد ریال در مرز باشماق مریوان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش کرد پرس، آزاد حکمت گفت: اقدامات قابل توجهی در راستای تقویت و ارتقا زیرساخت ها و سطح کیفی خدمات مخابراتی قابل ارائه به مشتریان به ویژه زائران اربعین که از گیت مرز باشماق مریوان تردد خواهند کرد، انجام شده است.

وی با بیان اینکه حذف کانکس و ایجاد ساختمان جدید برای مرکز مخابرات باشماق با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال انجام شد، افزود: در حوزه شبکه و سیستم های مخابراتی تجهیزات لازم با سرمایه گذاری پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نصب و راه اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: در حوزه سیستم های انتقال نیز با تامین تجهیزات فنی و سرمایه گذاری ۹ میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال، تعویض سوییچ و تقویت لینک های ارتباطی محقق شده است.

حکمت به پروژه های اجرایی حوزه شبکه فیبر و دسترسی با هزینه یک میلیارد و ۱۶۳میلیون ریال در مرز باشماق مریوان هم اشاره کرد و ادامه داد: زیرساخت های مخابراتی موجود در این مرکز با هدف ارتقا و بهبود سطح کیفی خدمات مخابراتی بر روی شبکه فیبرنوری برگردان شده است.

وی همچنین اهمیت شبکه دیتا در برقراری ارتباطی پایدار از طریق voice و data و بهره مندی مشتریان از درگاه های آنلاین و فضای مجازی را یادآور شد و بیان کرد: در راستای ارتقا و تقویت زیرساخت های این بخش هم سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در حوزه تغذیه و نیرو برای تامین تجهیزات و امکانات فنی ۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

حکمت گفت: علاوه براینکه مرز باشماق در بخش ترانریت و تجاری یک درگاه اقتصادی با ظرفیت های بالا تلقی می شود، طی دو سال اخیر نیز یکی از گیت های رسمی برای تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده که مخابرات منطقه در راستای تقویت و توسعه زیرساخت ها و ارتقا سطح کیفی خدمات مخابراتی قابل ارائه به مشتریان همواره گام های بلندی برداشته است.

کد خبر 2758912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha